hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Američki kapitalizam u inozemstvu: kultura i novac u filmu Billyja Wildera One, Two, Three

Borislav Knežević ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (5 MB) str. 183-202 preuzimanja: 1.081* citiraj
APA 6th Edition
Knežević, B. (2009). American Capitalism Abroad: Culture and Cash in Billy Wilder’s One, Two, Three. Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, 54 (-), 183-202. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/61575
MLA 8th Edition
Knežević, Borislav. "American Capitalism Abroad: Culture and Cash in Billy Wilder’s One, Two, Three." Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, vol. 54, br. -, 2009, str. 183-202. https://hrcak.srce.hr/61575. Citirano 14.06.2021.
Chicago 17th Edition
Knežević, Borislav. "American Capitalism Abroad: Culture and Cash in Billy Wilder’s One, Two, Three." Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia 54, br. - (2009): 183-202. https://hrcak.srce.hr/61575
Harvard
Knežević, B. (2009). 'American Capitalism Abroad: Culture and Cash in Billy Wilder’s One, Two, Three', Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, 54(-), str. 183-202. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/61575 (Datum pristupa: 14.06.2021.)
Vancouver
Knežević B. American Capitalism Abroad: Culture and Cash in Billy Wilder’s One, Two, Three. Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia [Internet]. 2009 [pristupljeno 14.06.2021.];54(-):183-202. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/61575
IEEE
B. Knežević, "American Capitalism Abroad: Culture and Cash in Billy Wilder’s One, Two, Three", Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, vol.54, br. -, str. 183-202, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/61575. [Citirano: 14.06.2021.]

Sažetak
Netom prije početka podizanja berlinskog zida, Billy Wilder je započeo u Berlinu
snimanje filma naslovljenog One, Two, Three, s Jamesom Cagneyem u ulozi direktora
podružnice jedne multinacionalne kompanije. Film sadrži interesantan diskurs o
promjenama u kulturi u Sjedinjenim Državama ali i diljem svijeta početkom šezdesetih
godina prošlog stoljeća, odnosno usred razdoblja hladnog rata, te na početku nove faze
u razvoju američkog kapitalizma koja je nastupila s njegovom transnacionalizacijom.
Iako film nije osobito dobro sačinjen kao umjetničko djelo, njegovo žustro dramatiziranje
cijelog niza suvremenih trendova u kulturi osobito je zanimljivo zbog tematiziranja sve
veće sposobnosti kapitala u oblikovanju kulturne proizvodnje. Ovaj esej zamišljen je
kao pomna analiza Wilderovog filma s posebnim naglaskom na njegovo prikazivanje
američke kulture i transnacionalnog kapitalizma u nastajanju. Esej također uključuje i
analizu žanrovskog podteksta u filmu, odnosno parodijskog načina na koji film rabi ono
što je Stanley Cavell nazvao komedijom obnove vjenčanja (comedy of remarriage).

Ključne riječi
američki film; kultura; kapitalizam; žanr

Hrčak ID: 61575

URI
https://hrcak.srce.hr/61575

[engleski]

Posjeta: 1.604 *