Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ANALIZA TEKSTOVA U OSNOVNOŠKOLSKIM ČITANKAMA

Ladislav Bognar


Puni tekst: hrvatski pdf 307 Kb

str. 9-27

preuzimanja: 2.049

citiraj


Sažetak

Analizom školskih čitanki tijekom dužeg vremensko razdoblje utvrdili smo uz književno vrijedne tekstove i veliku zastupljenost tekstova koji govore o političkim i ideološkim stavovima. Budući da se radi o čitankama koje su namijenjene učenju jezika i književnosti, možemo zaključiti da je to pokazatelj ideologiziranosti škole. To posebno dolazi do izražaja u tekstovima o nacionalnom i vjerskom fenomenu, o ratu i mikro-socijalnim odnosima. U aktualnim čitankama zagovara se shvaćanje nacije karakteristično za XIX. st., povezanost nacije s religijom, više je tekstova koji zagovaraju rat nego tekstova koji zagovaraju mir, promiču se patrijarhalne društvene vrijednosti i podređeni položaj žene u društvu. Izrijekom se spominju pojedine političke opcije.

Ključne riječi

Čitanke; politički stavovi; nacija; religija; rat i mir; nasilje i nenasilje; mikro-socijalni odnosi; status žena u društvu

Hrčak ID:

6099

URI

https://hrcak.srce.hr/6099

Datum izdavanja:

28.7.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.741 *