hrcak mascot   Srce   HID

Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, Vol.47 No.1 Siječanj 2011.

Izvorni znanstveni članak

Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima

Nataša Vlah ; Dječji vrtić Rijeka, Rijeka
Darko Lončarić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sanja Tatalović Vorkapić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (137 KB) str. 31-40 preuzimanja: 627* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N., Lončarić, D. i Tatalović Vorkapić, S. (2011). Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (1), 31-40. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/63440
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša, et al. "Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 47, br. 1, 2011, str. 31-40. https://hrcak.srce.hr/63440. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša, Darko Lončarić i Sanja Tatalović Vorkapić. "Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 47, br. 1 (2011): 31-40. https://hrcak.srce.hr/63440
Harvard
Vlah, N., Lončarić, D., i Tatalović Vorkapić, S. (2011). 'Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(1), str. 31-40. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/63440 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Vlah N, Lončarić D, Tatalović Vorkapić S. Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 23.01.2011. [pristupljeno 25.09.2018.];47(1):31-40. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63440
IEEE
N. Vlah, D. Lončarić i S. Tatalović Vorkapić, "Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.47, br. 1, str. 31-40, siječanj 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63440. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Vrijednosne orijentacije pojedinaca i društvenih grupa formiraju kulturalni kontekst. Ponašanje u socijalnim sukobima je klasifi cirano prema sustavu od tri obrasca ponašanja u sukobima. Čekanje i pobjeđivanje su dugoročno neefi kasni obrasci ponašanja, suprotno suradnji koja vodi osobnom i društvenom napretku. Temeljni cilj je utvrditi mogu li vrijednosne orijentacije biti prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima kod učenika strukovnih škola, nakon parcijalizacije utjecaja spola i dobi. U istraživanju je sudjelovalo 760 učenika odabranih u grupni stratifi cirani uzorak iz deset strukovnih škola Rijeke i Opatije, prosječne dobi 17,5 godina, uključujući gotovo 60% mladića. Podaci o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima su prikupljani mjernim instrumentom Stavovi prema obrascima rješavanja socijalnih sukoba (Uzelac i Žakman, 2000) Za prikupljanje informacija o vrijednosnim orjentacijama je korištena Skala vrijednosnih orijentacija (Franc, Šakić i Ivčić, 2002). Provjerena je pouzdanost linearnih kompozita za pojedinu subskalu vrijednosne orijentacije, izračunate su korelacije i deskriptivni parametri vrijednosnih orijentacija i stavova prema sukobu i kao i tri nezavisne multiple regresijske analize. Utvrđena je slaba, ali statistički značajna povezanost koja upućuje na tendenciju da, nakon parcijalizacije spola i dobi, učenici koji prihvaćaju obrazac pobjeđivanja u socijalnim sukobima zastupaju hedonističku i ne-konvencionalnu orijentaciju. Istovremeno, učenici koji prihvaćaju obrazac suradnje u socijalnim sukobima zastupaju samoostvarujuću i ne-hedonističku orijentaciju.

Ključne riječi
vrijednosne orijentacije; obrasci ponašanja u socijalnim sukobima; adolescenti

Hrčak ID: 63440

URI
https://hrcak.srce.hr/63440

[engleski]

Posjeta: 1.105 *