Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Mogućnost određivanja pouzdanosti i konstruktne valjanosti za tri skale procjene nekih aspekata darovitosti predškolske djece

Joško Sindik ; Dječji vrtić Trnoružica, Zagreb
Katarina Elez ; Dječji vrtić Ivanić Grad, Ivanić Grad


Puni tekst: hrvatski pdf 211 Kb

str. 108-123

preuzimanja: 3.199

citiraj


Sažetak

U praksi se koristi manji broj skala procjene za utvrđivanje različitih aspekta darovitosti predškolske djece u uvjetima njihova boravka u dječjem vrtiću, a njihove metrijske karakteristike su još rjeđe provjeravane. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi pouzdanost i valjanost tri skale procjene određenih aspekata darovitosti djece, te međusobnu povezanost njihovih dimenzija. Ispitan je namjerni uzorak djece (74) starije predškolske dobi iz Dječjeg vrtića „Ivanić Grad“, a primijenjene su tri skale za procjenu: ponašanja karakterističnih za darovito dijete, likovne te glazbene darovitosti. Rezultati su pokazali da su sve skale procjene zadovoljavajuće pouzdane i konstruktno valjane. Utvrdili smo postojanje latentnih dimenzija u osnovi različitih aspekata darovitosti djeteta: dva faktora defi niraju likovnu darovitost, a po jedan glazbenu darovitost te ponašanja karakteristična za darovito dijete. Sve dimenzije tri različite skale procjene darovitosti su međusobno statistički značajno i pozitivno povezane. Međutim, mogućnost generalizacije rezultata ovog istraživanja je mala.

Ključne riječi

karakteristike darovitih; pouzdanost; valjanost; predškolska djeca

Hrčak ID:

63447

URI

https://hrcak.srce.hr/63447

Datum izdavanja:

23.1.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.054 *