hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

UTJECAJ STRATEŠKIH ČIMBENIKA NA USPJEŠNOST POSLOVANJA PODUZEĆA U HRVATSKOJ TEKSTILNOJ I ODJEVNOJ INDUSTRIJI

Ivan-Damir Anić
Edo Rajh
Ivan Teodorović

Puni tekst: engleski, pdf (173 KB) str. 35-47 preuzimanja: 1.023* citiraj
APA 6th Edition
Anić, I., Rajh, E. i Teodorović, I. (2011). STRATEGY AND FIRM PERFORMANCE IN THE CROATIAN TEXTILE AND CLOTHING INDUSTRY. Ekonomski pregled, 62 (1-2), 35-47. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/64984
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir, et al. "STRATEGY AND FIRM PERFORMANCE IN THE CROATIAN TEXTILE AND CLOTHING INDUSTRY." Ekonomski pregled, vol. 62, br. 1-2, 2011, str. 35-47. https://hrcak.srce.hr/64984. Citirano 24.11.2020.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir, Edo Rajh i Ivan Teodorović. "STRATEGY AND FIRM PERFORMANCE IN THE CROATIAN TEXTILE AND CLOTHING INDUSTRY." Ekonomski pregled 62, br. 1-2 (2011): 35-47. https://hrcak.srce.hr/64984
Harvard
Anić, I., Rajh, E., i Teodorović, I. (2011). 'STRATEGY AND FIRM PERFORMANCE IN THE CROATIAN TEXTILE AND CLOTHING INDUSTRY', Ekonomski pregled, 62(1-2), str. 35-47. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/64984 (Datum pristupa: 24.11.2020.)
Vancouver
Anić I, Rajh E, Teodorović I. STRATEGY AND FIRM PERFORMANCE IN THE CROATIAN TEXTILE AND CLOTHING INDUSTRY. Ekonomski pregled [Internet]. 2011 [pristupljeno 24.11.2020.];62(1-2):35-47. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/64984
IEEE
I. Anić, E. Rajh i I. Teodorović, "STRATEGY AND FIRM PERFORMANCE IN THE CROATIAN TEXTILE AND CLOTHING INDUSTRY", Ekonomski pregled, vol.62, br. 1-2, str. 35-47, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/64984. [Citirano: 24.11.2020.]

Sažetak
U radu autori analiziraju razlike i sličnosti u strategijama prerađivačkih poduzeća iz hrvatske tekstilne i odjevne industrije. Analiza se zasniva na anketi koja je obuhvatila 80 poduzeća. Podaci su analizirani
k-mean klaster analizom, analizom varijance i hi-kvadrat testom. Rezultati upućuju na zaključak da poduzeća iz tekstilne i odjevne industrije u Hrvatskoj primjenjuju dvije glavne strategije: strategiju niskih troškova i strategiju orijentiranu na vrijednost. Strategija niskih troškova podrazumijeva niže materijalne
troškove, naglasak na lohn poslove i niži udio vlastitih marki u prihodima. Strategija orijentirana na vrijednost podrazumijeva orijentaciju na proizvodnju vlastitih proizvoda, razvijanju vlastitih marki i više razine materijalnih troškova. Rezultati istraživanja također upućuju i na zaključak da strategija orijentirana na vrijednost rezultira većom razinom dodane vrijednosti po zaposleniku, većim prihodom od prodaje po zaposleniku i većom profitabilnošću prodaje (ROS). Proizvođači se mogu koristiti ovom strategijom kao odgovorom na povećanu cijenovnu konkurenciju i kao sredstvom postizanja konkurentske prednosti na tržištu.

Ključne riječi
Hrvatska; tekstilna i odjevna industrija; konkurentska strategija; rezultati poslovanja

Hrčak ID: 64984

URI
https://hrcak.srce.hr/64984

[engleski]

Posjeta: 1.802 *