hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.20 No.1 (111) Ožujak 2011.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.20.1.10

VJEŠTINA ČITANJA U RANOJ ADOLESCENCIJI: PROFILI UČENIKA

Barbara RONČEVIĆ ZUBKOVIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0276-8326 ; Filozofski fakultet, Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (268 KB) str. 189-210 preuzimanja: 1.014* citiraj
APA 6th Edition
RONČEVIĆ ZUBKOVIĆ, B. (2011). VJEŠTINA ČITANJA U RANOJ ADOLESCENCIJI: PROFILI UČENIKA. Društvena istraživanja, 20 (1 (111)), 189-210. https://doi.org/10.5559/di.20.1.10
MLA 8th Edition
RONČEVIĆ ZUBKOVIĆ, Barbara. "VJEŠTINA ČITANJA U RANOJ ADOLESCENCIJI: PROFILI UČENIKA." Društvena istraživanja, vol. 20, br. 1 (111), 2011, str. 189-210. https://doi.org/10.5559/di.20.1.10. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
RONČEVIĆ ZUBKOVIĆ, Barbara. "VJEŠTINA ČITANJA U RANOJ ADOLESCENCIJI: PROFILI UČENIKA." Društvena istraživanja 20, br. 1 (111) (2011): 189-210. https://doi.org/10.5559/di.20.1.10
Harvard
RONČEVIĆ ZUBKOVIĆ, B. (2011). 'VJEŠTINA ČITANJA U RANOJ ADOLESCENCIJI: PROFILI UČENIKA', Društvena istraživanja, 20(1 (111)), str. 189-210. doi: https://doi.org/10.5559/di.20.1.10
Vancouver
RONČEVIĆ ZUBKOVIĆ B. VJEŠTINA ČITANJA U RANOJ ADOLESCENCIJI: PROFILI UČENIKA. Društvena istraživanja [Internet]. 17.03.2011. [pristupljeno 23.09.2018.];20(1 (111)):189-210. doi: https://doi.org/10.5559/di.20.1.10
IEEE
B. RONČEVIĆ ZUBKOVIĆ, "VJEŠTINA ČITANJA U RANOJ ADOLESCENCIJI: PROFILI UČENIKA", Društvena istraživanja, vol.20, br. 1 (111), str. 189-210, ožujak 2011. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.20.1.10

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ustanoviti mogu li se prepoznati
homogene skupine, odnosno profili učenika s obzirom na
uspješnost razumijevanja i brzinu čitanja, razvijenost
rječnika, raspon kratkoročnoga i radnoga pamćenja te
uspješnost primjene strategija čitanja. U istraživanju je
sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda (98 dječaka i 88
djevojčica). Ispitivalo se razumijevanje triju kraćih tekstova i
mjerila se brzina čitanja jednog od njih. Učenici su rješavali i
test rječnika, upitnik strategijskoga čitanja, zadatke
kratkoročnoga i radnoga pamćenja te se ispitivala uspješnost
prepoznavanja fokusnih riječi u rečenici i nepodudarnih
rečenica u tekstu. Klasterskom analizom jasno su se izdvojila
četiri profila učenika. Prvi klaster čine loši čitači koji na svim
zadacima postižu ispodprosječne rezultate. Četvrti klaster
čine dobri čitači koji postižu iznadprosječne rezultate na svim
varijablama, osim u brzini čitanja, koja je prosječna. Drugi i
treći klaster čine učenici s prosječnim razumijevanjem,
brzinom čitanja i rječnikom te prosječnom uspješnošću
prepoznavanja fokusnih riječi i nepodudarnih rečenica.
Učenici iz drugoga klastera imaju značajno manji raspon
kratkoročnoga i radnoga pamćenja od učenika iz trećega
klastera, ali izvještavaju da češće od njih rabe strategije
čitanja. Rezultati idu u prilog teorijama koje naglašavaju
važnost upotrebe kompenzacijskih strategija, kojima se
mogu nadvladati ograničenja u rasponu radnoga pamćenja
(Walczyk i sur., 2001.; 2007.).

Ključne riječi
čitanje; razumijevanje; strategije; radno pamćenje

Hrčak ID: 65358

URI
https://hrcak.srce.hr/65358

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.820 *