hrcak mascot   Srce   HID

Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol.154. No.1-2 Siječanj 2013.

Izvorni znanstveni članak

Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama

Nataša Erceg   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3308-1372 ; Odjel za fiziku Sveučilišta u Rijeci
Ivica Aviani ; Institut za fiziku, Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu, Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (503 KB) str. 61-82 preuzimanja: 300* citiraj
APA
Erceg, N., Aviani, I. (2013). Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama. Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 154.(1-2), 61-82. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/138785

Sažetak
U cilju pronalaženja učinkovitih metoda za nastavu fizike istraživali smo kakve su učeničke i studentske sposobnosti rješavanja netradicionalnog problema iz kinematike. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 276 srednjoškolskih učenika i studenata fizike. Radi stjecanja
uvida u okružje u kojem učenici stječu svoja znanja, analizirali smo 16 nastavnih materijala iz fizike s ciljem utvrđivanja zastupljenosti netradicionalnih problema u njima, a 48 srednjoškolskih nastavnika smo pitali kako očekuju da bi na postavljena pitanja u zadatku
odgovorila većina njihovih učenika. Pred učenike i studente postavili smo problem s pitanjima otvorenog tipa, a nastavnicima smo dali upitnik zatvorenog tipa sastavljen iz odgovora učenika i studenata. Rezultati pokazuju postojanje povezanosti kurikuluma i stupnja obrazovanja s rješivosti zadatka. Međutim, pojedini ispitanici daju netočne odgovore na jednostavna konceptualna pitanja iako točno odgovaraju na pitanje koje zahtijeva matematičke vještine. Nastavnici značajno precjenjuju točnost učeničkih odgovora. Analiza
udžbenika i ostalih nastavnih sredstava iz fizike pokazuje da su tradicionalni problemi većinski zastupljeni s tim da nismo našli probleme tipa kojeg smo koristili u istraživanju. To dijelom objašnjava rezultate ispitivanja. Pretpostavljamo da bi se uvođenjem netradicionalnih problema u nastavu fizike sposobnosti matematičkog
korištenja i konceptualnog razumijevanja fizičkih jednadžbi mogle razvijati usporedno. U tom smislu planiramo buduća istraživanja koja će se temeljiti na provedenoj studiji.

Ključne riječi
fizičke jednadžbe; konceptualno razumijevanje; kurikulum; učeničko /studentsko rješavanje problema; udžbenici fizike

Hrčak ID: 138785

URI
http://hrcak.srce.hr/138785

Posjeta: 399 *