Market-Tržište, Vol. 20 No. 2, 2008.
Izvorni znanstveni članak
Strukturni model utjecaja intenziteta distribucije na percipiranu kvalitetu, poznatost marke i lojalnost marki
Ivan-Damir Anić
orcid.org/0000-0003-0179-6410
; Ekonomski institut, Zagreb
Edo Rajh
orcid.org/0000-0003-1916-5756
; Ekonomski institut, Zagreb
Sažetak
Ovo empirijsko istraživanje imalo je za cilj utvrditi utjecaj intenziteta distribucije na percipiranu kvalitetu i poznatost marke, te analizirati utjecaj percipirane kvalitete i poznatosti marke na lojalnost marki. Definiran je model strukturnih jednadžbi na temelju kojega su identificirani intenzitet i smjer kretanja specificiranih varijabli. Model je testiran na uzorku od 956 studenata. Analizirane su tri kategorije fizičkih proizvoda i tri kategorije usluga. Strukturnim modelom potvrđene su hipoteze. Što je veći intenzitet distribucije, veći su percipirana kvaliteta i poznatost marke. S druge strane, ako su veći percipirana kvaliteta i poznatost marke, veća će biti i lojalnost marki. U radu su raspravljene strateške implikacije rezultata. Rezultati istraživanja mogu biti od koristi znanstvenicima, stručnjacima i menadžerima u području upravljanja distribucijom i markama.
Ključne riječi
intenzitet distribucije; percipirana kvaliteta; poznatost marke; lojalnost marki
Hrčak ID:
53065
URI
Datum izdavanja:
29.12.2008.
Posjeta: 4.124 *