Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Upravljanje semantičkim vrijednostima medijskih objava i takozvana dekriminalizacija klevete

Branko Hebrang ; Visoka škola za odnose s javnošću i studij medija Kairos, Zagreb, Hrvatska
Vladimira Hebrang ; Odvjetnički ured, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 331 Kb

str. 80-93

preuzimanja: 939

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 240 Kb

str. 94-94

preuzimanja: 289

citiraj


Sažetak

U članku se istražuju upravljanje javnim znanjem u informacijskom prostoru te komunikacijske metode uvjeravanja i stvaranja suglasnosti za tobožnju dekriminalizaciju klevete u hrvatskom društvu. Na uzorku medijskih objava prikazane su metode uvjeravanja i upravljanja semantičkim vrijednostima poruka
u diskursu suprotnom pravnim i moralnim normama kojima je relativizirano značenje i reducirano kažnjavanje klevete. Tako je stvorena i suglasnost za promjenu društvenih vrednota, premda je kleveta, kao semantički štetna poruka, nominalno i dalje kazneno djelo. Ostaje otvoreno pitanje zašto je nevjerodostojna medijska poruka prihvatljivija novinarskomu zanimanju i hrvatskomu pravosudnomu sustavu od jednostavnijega rješenja da novinari i mediji trebaju objavljivati vjerodostojne podatke i obavijesti.

Ključne riječi

upravljanje javnim znanjem; uvjeravanje; kleveta; dekriminalizacija klevete

Hrčak ID:

71704

URI

https://hrcak.srce.hr/71704

Datum izdavanja:

5.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.150 *