hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Pregledni rad

Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole

Ana Širanović ; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (215 KB) str. 191-201 preuzimanja: 421* citiraj
APA
Širanović, A. (2012). Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 191-201. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113438
Puni tekst: engleski, pdf (106 KB) str. 202-202 preuzimanja: 86* citiraj
APA
Širanović, A. (2012). Dialogue with the pupils: the basic quality of an interculturally sensitive school. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 202-202. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113438
Puni tekst: njemački, pdf (120 KB) str. 203-203 preuzimanja: 71* citiraj
APA
Širanović, A. (2012). Dialog mit den Schülern: Grundmerkmal der interkulturell sensiblen Schule. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 203-203. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113438

Sažetak
Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na život nekog društva. Stoga je globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, koji se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju velik transformativni potencijal. Škola koja se brine za najbolji interes svojih učenika i pritom osobitu pozornost posvećuje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, je interkulturno osjetljiva. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, koji karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim prihvaćanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, njezina temeljna odrednica. U zaključnom dijelu rada otvara se pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacije tog pitanja na odgoj i obrazovanje.

Ključne riječi
interkulturno osjetljiva škola; dijalog; sudjelovanje djece; dijete kao drugačiji

Hrčak ID: 113438

URI
http://hrcak.srce.hr/113438

[engleski] [njemački]

Posjeta: 985 *