hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Pregledni rad

Komparacija liderskih osobina i profesionalnih osobnosti u odnosu na sociodemografske karakteristike zaposlenih u školama Hrvatske i Srbije

Milica Andevski ; Filozofski fakultet u Novom Sadu, Srbija
Jasmina Arsenijević ; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi, Srbija
Blago Spajić ; nezavisni istraživač, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (272 KB) str. 131-152 preuzimanja: 373* citiraj
APA
Andevski, M., Arsenijević, J., Spajić, B. (2012). Komparacija liderskih osobina i profesionalnih osobnosti u odnosu na sociodemografske karakteristike zaposlenih u školama Hrvatske i Srbije. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 131-152. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113451
Puni tekst: engleski, pdf (106 KB) str. 153-153 preuzimanja: 78* citiraj
APA
Andevski, M., Arsenijević, J., Spajić, B. (2012). A comparison of leadership characteristics and professional personality traits in relation to sociodemographic characteristics of educators in Serbia and Croatia. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 153-153. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113451
Puni tekst: njemački, pdf (106 KB) str. 154-154 preuzimanja: 86* citiraj
APA
Andevski, M., Arsenijević, J., Spajić, B. (2012). Vergleich von Führungsqualitäten, professionellen Eigenschaften und Persönlichkeiten der Beschäftigten an den Schulen in Kroatien und Serbien. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 154-154. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113451

Sažetak
Cilj predstavljenog istraživanja jest utvrđivanje statistički značajnih razlika u strukturi i izraženosti liderskih osobina, profesionalnih karakteristika i osobina ličnosti ovisno o sociodemografskim karakteristikama zaposlenih u odgojno-obrazovnom sustavu Hrvatske i Srbije te ovisno o državi u kojoj žive i rade. Uzorak istraživanja, provedenog 2011. godine, čine osnovne i srednje škole na teritoriju Hrvatske i Srbije. Populaciju čine 237 ravnatelja, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika u Hrvatskoj te 252 u Srbiji. Prikupljeni podaci obrađivani su statističkim procedurama deskriptivne statistike, analize glavnih komponenti i kanoničke diskriminativne analize te zatim kvantitativnom i kvalitativnom analizom. Najveća zanimljivost ove studije jest to da ispitanici iz Hrvatske pokazuju razlike u liderskim karakteristikama, osobinama ličnosti i profesionalnim odlikama ovisno o sociodemografskim kriterijima. Ispitanici iz Hrvatske dali su različite odgovore prema svim sociodemografskim kriterijima, osim kad je riječ o ustanovi u kojoj rade, a srpski postižu statističke značajne razlike prema dva kriterija: spolu i dobi. Praktične implikacije rezultata ovog istraživanja su: sagledavanje liderskih, profesionalnih i osobnih svojstava nužnih u oblikovanju kriterija izbora te briga za osobni i profesionalni razvoj zaposlenih u odgojnim i obrazovnim institucijama u Hrvatskoj i Srbiji. Intencija je na prepoznavanju i jačanju kompetencija odgojno-obrazovnog djelovanja koje usmjeravaju obrazovanje prema viziji inovacijskih institucija budućnosti.

Ključne riječi
kompetencije; obrazovanje; Hrvatska; Srbija; liderstvo; pedagogija; osobine ličnosti

Hrčak ID: 113451

URI
http://hrcak.srce.hr/113451

[engleski] [njemački]

Posjeta: 878 *