Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji

Morana Koludrović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju
Ivana Radnić ; Split


Puni tekst: engleski pdf 115 Kb

str. 78-78

preuzimanja: 248

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb

str. 65-77

preuzimanja: 723

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 140 Kb

str. 79-79

preuzimanja: 225

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos samoefikasnosti i socijalnih odnosa u nastavi iskazanih kroz varijable zadovoljstva školom, povjerenja u nastavnike i procjenu kvalitete na relaciji nastavnik – učenik u objašnjenju školskog postignuća učenika. Osim navedenog, istraživanjem se htjelo provjeriti postoje li razlike u procjeni razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti i općeg školskog uspjeha, te uspjeha iz matematike i hrvatskog jezika između učenika i učenica razredne i predmetne nastave. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 333 sudionika, a primijenjeni su upitnici za samoprocjenu razredno-nastavnog ozračja i školske samoefikasnosti. Kod varijabli školskog uspjeha rezultati su potvrdili neke poznate spolne razlike koje govore o boljem općem školskom uspjehu kod učenica i uspjehu iz hrvatskog jezika, dok u uspjehu iz matematike nisu utvrđene spolne razlike. Također, rezultati govore u prilog učenicama koje procjenjuju višu samoefikasnost, veće zadovoljstvo školom i povjerenje u nastavnike te procjenjuju boljim odnose s nastavnicima od učenika. S obzirom na dobne razlike, rezultati govore u prilog mlađim učenicima koji se procjenjuju samoefikasnijima i zadovoljniji su u svim aspektima razredno -nastavnog ozračja, dok se samoefikasnost pokazala najvažnijim prediktorom u objašnjenju općeg školskog uspjeha, te uspjeha iz matematike i hrvatskoga jezika.

Ključne riječi

razredno-nastavno ozračje; povjerenje u nastavnike; zadovoljstvo školom; samoefikasnost; školski uspjeh

Hrčak ID:

126479

URI

https://hrcak.srce.hr/126479

Datum izdavanja:

21.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.309 *