hrcak mascot   Srce   HID

Povijest u nastavi

 
 
Status u Hrčku: aktivan
ISSN 1334-1375 (Tisak)
ISSN 1849-1480 (Online)
UDK: 371.3:94
Kontakt:
Email:
Izdavač: Društvo za hrvatsku povjesnicu
  Opatička 10, Zagreb
Impresum (113 KB)
Upute autorima (244 KB)

UVODNA RIJEČ
Ulomak


Tijekom posljednja dva desetljeća posvuda u Europi na području metodike nastave povijesti, kao i na polju izobrazbe i stručnog usavršavanja nastavnika dogodile značajne promjene. Brojne su se promjene dogodile i kod nas, ali često nisu bile praćene odgovarajućim stručnim pripremama i analizama. Stoga je u Hrvatskoj mnogo toga što se odnosi na nastavu povijesti proizvoljno i često zastarjelo u odnosu na europski kontekst, počevši od nastavnog plana i programa, preko udžbenika do načina izvođenja nastave i ocjenjivanja učeničkog znanja. Stručni seminari za nastavnike povijesti tijekom posljednjeg desetljeća neko vrijeme uopće nisu bili organizirani, a i kada su se održavali, nisu uvijek bili od pomoći nastavnicima u rješavanju njihovih dvojbi i poteškoća. Istovremeno, časopis namijenjen nastavi povijesti u Hrvatskoj nije izlazio više od jednog desetljeća. Zasigurno je to znak nepovoljnog stanja na području metodike nastave povijesti, ali i čimbenik koji takvom stanju pridonosi.
Ovaj smo časopis zamislili kao glasilo Društva za hrvatsku povjesnicu koje će djelovati u pravcu poboljšanja nastave povijesti u Hrvatskoj. Ta je strukovna udruga hrvatskih povjesničara u suradnji sa “Školskom knjigom” nekad izdavala časopis Nastava povijesti. S obzirom da danas postoji nekoliko izdavača udžbenika povijesti, nismo se željeli vezati ni uz jednog od njih. S druge strane, nismo željeli doživjeti osporavanja u svezi s naslovom časopisa, pa smo novi časopis za nastavu povijesti nazvali Povijest u nastavi.
Jedan od ciljeva časopisa jest potaknuti raspravu o pravcima razvoja nastave povijesti kod nas. Mnogo je tema koje zahtijevaju ozbiljnu analizu i raspravu: od položaja nastave povijesti u sustavu obrazovanja općenito, preko nastavnog plana i programa te udžbenika povijesti. Za odgovor na sva ta pitanja neophodan je preduvjet definiranje ciljeva nastave povijesti.
Kroz analize postojećeg stanja i davanje prijedloga kako osuvremeniti nastavu, preko tekstova koji nude novi pristup u razradi pojedinih metodičkih jedinica nastave, željeli bismo postati neophodan i poželjan priručnik u biblioteci svakog nastavnika povijesti.

Damir Agičić
Zagreb, proljeće 2003.

Prva godina izlaženja: 2003

Učestalost izlaženja (godišnje): 2

Područja pokrivanja: Humanističke znanosti; Povijest;

Uključen u Hrčak: 1.03.2007.

Arhiva

2016  
  Vol. XIV.   No. 27 (1)
2015  
  Vol. XIII   No. 26 (2)
  Vol. XIII   No. 25 (1)
2014  
  Vol. 12   No. 24 (2)
  Vol. 12   No. 23 (1)
2013  
  Vol. 21   No. 1
  Vol. 22   No. 2
2012  
  Vol. X.   No. 20 (2)
  Vol. X.   No. 19 (1)
2011  
  Vol. IX.   No. 18 (2)
2010  
  Vol. VIII   No. 16 (2)
  Vol. VIII   No. 15 (1)
2009  
  Vol. VII   No. 14 (2)
  Vol. VII   No. 13 (1)
2008  
  Vol. VI   No. 12 (2)
  Vol. VI   No. 11 (1)
2007  
  Vol. V   No. 10 (2)
  Vol. V   No. 9 (1)
2006  
  Vol. IV   No. 8 (2)
  Vol. IV   No. 7 (1)
2005  
  Vol. III   No. 6
2003  
  Vol. I   No. 1
Posjeta: 193.543 *