Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budućih trendova

Damir Jugo
Stanko Borić
Vladimir Preselj


Puni tekst: hrvatski pdf 580 Kb

str. 37-52

preuzimanja: 1.630

citiraj


Sažetak

Odnosi s javnošću u Hrvatskoj kao struka i znanstvena disciplina ubrzano se razvijaju posljednjih 20 godina. Iako začeci odnosa s javnošću kakve poznajemo danas sežu u šezdesete godina 20. stoljeća i vezani su prvenstveno uz turistički sektor, a samo tržište odnosa s javnošću počelo se aktivno razvijati tek 1990- ih godina kad je osnovana prva strukovna organizacija, Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ), i kad su napisane prve knjige s toga područja. Razvoj i pozicioniranje odnosa s javnošću u punom smislu nastupaju nakon 2000. godine sa stasanjem prvih specijaliziranih agencija za odnose s javnošću, kada HUOJ postaje članom međunarodne profesionalne organizacije za odnose s javnošću, IPRA-e (International Public Relations Association). Upravo u to vrijeme počinju se provoditi i prva istraživanja o stanju struke odnosa s javnošću u Hrvatskoj, koja danas služe kao iznimno vrijedan izvor podataka koji omogućuju praćenje razvoja tržišta od tih dana do danas. Autori analiziraju razvoj hrvatskoga tržišta odnosa s javnošću usporednom analizom istraživanja o stanju struke što ih redovito od 2003. do 2009. godine provodi Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) te na temelju podataka analiziranih rezultata provode dubinske intervjue s vodećim hrvatskim stručnjacima za odnose s javnošću s ciljem oblikovanja procjene kretanja i razvoja tržišta u budućnosti. Autori zaključuju kako će se tržište u budućnosti nedvojbeno i dalje razvijati, a poseban zamah dobit će ulaskom Hrvatske u Europsku Uniju, što će otvoriti tržište te prisiliti pojedince da se dalje obrazuju, budu stručniji. Samo će se tako razlika između hrvatskog i onih razvijenijih europskih i svjetskih tržišta kontinuirano smanjivati.

Ključne riječi

odnosi s javnošću; hrvatsko tržište; razvoj odnosa s javnošću; budućnost odnosa s javnošću u Hrvatskoj

Hrčak ID:

103294

URI

https://hrcak.srce.hr/103294

Datum izdavanja:

15.4.2013.

Posjeta: 3.014 *