hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

EMOCIONALNA INTELIGENCIJA: TEORIJA, OPERACIONALIZACIJA, PRIMJENA I POVEZANOST S POZITIVNOM PSIHOLOGIJOM

Vladimir Takšić
Tamara Mohorić
Radenka Munjas

Puni tekst: hrvatski, pdf (223 KB) str. 729-752 preuzimanja: 13.131* citiraj
APA 6th Edition
Takšić, V., Mohorić, T. i Munjas, R. (2006). EMOCIONALNA INTELIGENCIJA: TEORIJA, OPERACIONALIZACIJA, PRIMJENA I POVEZANOST S POZITIVNOM PSIHOLOGIJOM. Društvena istraživanja, 15 (4-5 (84-85)), 729-752. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/10875
MLA 8th Edition
Takšić, Vladimir, et al. "EMOCIONALNA INTELIGENCIJA: TEORIJA, OPERACIONALIZACIJA, PRIMJENA I POVEZANOST S POZITIVNOM PSIHOLOGIJOM." Društvena istraživanja, vol. 15, br. 4-5 (84-85), 2006, str. 729-752. https://hrcak.srce.hr/10875. Citirano 04.12.2020.
Chicago 17th Edition
Takšić, Vladimir, Tamara Mohorić i Radenka Munjas. "EMOCIONALNA INTELIGENCIJA: TEORIJA, OPERACIONALIZACIJA, PRIMJENA I POVEZANOST S POZITIVNOM PSIHOLOGIJOM." Društvena istraživanja 15, br. 4-5 (84-85) (2006): 729-752. https://hrcak.srce.hr/10875
Harvard
Takšić, V., Mohorić, T., i Munjas, R. (2006). 'EMOCIONALNA INTELIGENCIJA: TEORIJA, OPERACIONALIZACIJA, PRIMJENA I POVEZANOST S POZITIVNOM PSIHOLOGIJOM', Društvena istraživanja, 15(4-5 (84-85)), str. 729-752. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/10875 (Datum pristupa: 04.12.2020.)
Vancouver
Takšić V, Mohorić T, Munjas R. EMOCIONALNA INTELIGENCIJA: TEORIJA, OPERACIONALIZACIJA, PRIMJENA I POVEZANOST S POZITIVNOM PSIHOLOGIJOM. Društvena istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 04.12.2020.];15(4-5 (84-85)):729-752. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/10875
IEEE
V. Takšić, T. Mohorić i R. Munjas, "EMOCIONALNA INTELIGENCIJA: TEORIJA, OPERACIONALIZACIJA, PRIMJENA I POVEZANOST S POZITIVNOM PSIHOLOGIJOM", Društvena istraživanja, vol.15, br. 4-5 (84-85), str. 729-752, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/10875. [Citirano: 04.12.2020.]

Sažetak
Emocionalna inteligencija je pojam koji se u posljednjih petnaest godina često spominjao u psihološkoj, ali i široj općoj javnosti. Naziv, definiranje i prva istraživanja emocionalne inteligencije vezuju se uz imena dvojice autora, Johna Mayera i Petera Saloveya, koji su svojstveno znanstvenoj metodologiji pomalo, ali sustavno, razvijali modele i instrumentarij za procjenu EI. U području mjerenja individualnih razlika u emocionalnoj inteligenciji najčešće se spominju dva pristupa: a) samoprocjene vlastitih sposobnosti i b) ispitivanje emocionalne inteligencije testovima uratka. U Hrvatskoj je razvijeno nekoliko skala samoprocjene (Takšić, 2002.b; 2004.). Prvi poznati test emocionalne inteligencije je Multifaktorska skala EI (MEIS; Mayer, Caruso, Salovey, 1999.), čije su nedostatke autori otklonili u drugoj bateriji testova MSCEIT (Salovey, Mayer, Caruso i Lopez, 2001.). Na našem području objavljeno je nekoliko testova različitih sposobnosti iz modela emocionalne inteligencije (Arar, Takšić i Molander, 2000.; Kulenović, Balenović i Buško, 2001.; Takšić, Harambašić i Velemir, 2004.). EI je najbliža konceptima kristalizirane inteligencije, tako da se razvija tijekom života i s iskustvom pojedinca. Te su spoznaje poslužile kao osnova za mnoge programe razvoja emocionalnih sposobnosti i vještina za različite skupine ljudi (djecu i odrasle) koji se kreiraju diljem svijeta. Zbog nastojanja da otkrije i istakne pozitivne osobine pojedinaca, emocionalna je inteligencija od početka zastupljena u pozitivnoj psihologiji.

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; pozitivna psihologija; upitnici emocionalne kompetentnosti; testovi EI; UEK-45

Hrčak ID: 10875

URI
https://hrcak.srce.hr/10875

[engleski] [njemački]

Posjeta: 24.798 *