hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Euridikin prijestup u Vetranovićevoj transformaciji orfejskog mita

Dolores Grmača ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 23-42 preuzimanja: 898* citiraj
APA 6th Edition
Grmača, D. (2012). Euridikin prijestup u Vetranovićevoj transformaciji orfejskog mita. Umjetnost riječi, 56 (1-2), 23-42. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/109207
MLA 8th Edition
Grmača, Dolores. "Euridikin prijestup u Vetranovićevoj transformaciji orfejskog mita." Umjetnost riječi, vol. 56, br. 1-2, 2012, str. 23-42. https://hrcak.srce.hr/109207. Citirano 13.11.2019.
Chicago 17th Edition
Grmača, Dolores. "Euridikin prijestup u Vetranovićevoj transformaciji orfejskog mita." Umjetnost riječi 56, br. 1-2 (2012): 23-42. https://hrcak.srce.hr/109207
Harvard
Grmača, D. (2012). 'Euridikin prijestup u Vetranovićevoj transformaciji orfejskog mita', Umjetnost riječi, 56(1-2), str. 23-42. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/109207 (Datum pristupa: 13.11.2019.)
Vancouver
Grmača D. Euridikin prijestup u Vetranovićevoj transformaciji orfejskog mita. Umjetnost riječi [Internet]. 2012 [pristupljeno 13.11.2019.];56(1-2):23-42. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/109207
IEEE
D. Grmača, "Euridikin prijestup u Vetranovićevoj transformaciji orfejskog mita", Umjetnost riječi, vol.56, br. 1-2, str. 23-42, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/109207. [Citirano: 13.11.2019.]

Sažetak
Najplodniji hrvatski renesansni pjesnik Mavro Vetranović (1482–1576) u svojim pjesničkim i dramskim djelima često tematizira mit o Orfeju. U književnoj je historiografiji posebnu pozornost izazvala njegova mitološka drama Orfeo. Dramatizacija Orfejeve i Euridikine ljubavi, jedne od popularnijih priča starije europske književnosti, u Vetranovićevoj je verziji neobična zbog intervencija u orfejski mit – sudbonosni je osvrt prepušten Euridiki, a ne Orfeju, što je potaknulo komparatističku potragu za rješavanjem enigme zašto se ženski lik mitološkog para okrenuo. Jednako je, naime, neobično da je Vetranovićev Orfeo statist pred dverima pakla, dok u općepoznatoj verziji mita ulazi u podzemni svijet i ima aktivnu ulogu. Ovaj će se rad stoga usredotočiti na razloge Euridikina osvrta i koncentriranosti dramskog agona na njezinu aktivnost te na alegorijsku tradiciju preobražavanja mita u kojoj do takvoga preokreta dolazi. Konačno, uspostavit će se odnos sa sličnim djelima u talijanskoj renesansi i pobliže opisati kontekst srednjovjekovnih i renesansnih tumačenja orfejskog mita.

Hrčak ID: 109207

URI
https://hrcak.srce.hr/109207

Posjeta: 1.083 *