Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Umjetnost u cyber okruženju

Dragan Ćalović ; Megatrend univerzitet, Fakultet za kulturu i medije, Novi Beograd, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 371 Kb

str. 243-255

preuzimanja: 815

citiraj


Sažetak

Autor različite pristupe umjetnikâ novih medija sagledava u vezi s tri osnovne strategije – preoblikovanja, kreiranja i upliva u cyber okruženje. Ovo svojevrsno prisvajanje cyber okruženja u tekstu je dovedeno u vezu s transformacijom medijasfere. U tekstu se iznosi shvaćanje da na transformaciju umjetničkih strategija u marketinšku praksu, umjetnost novih medija odgovara transformacijom medijasfere u nepostojan prostor koji pleme umjetnika progresivno redefinira. Ovaj proboj s boka dalje djeluje i na korisnike cyber okruženja. Uniformiziranu medijsku publiku umjetnici novih medija transformiraju u migrante koji sudioništvo u globalnom spektaklu zamjenjuju sudioništvom u umjetničkom životu. Napustivši udobnost muzejskih i galerijskih prostora, umjetnici novih medija reinterpretiraju umjetničku praksu prodora u javni prostor prisvajajući cyber okruženje kao novo mjesto interakcije umjetničkog djela i njegove publike.

Ključne riječi

medijasfera; publika; readymade; cyber okruženje; suvremena umjetnost; teorija medija; teorija umjetnosti; umjetnost novih medija

Hrčak ID:

111198

URI

https://hrcak.srce.hr/111198

Datum izdavanja:

24.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.674 *