Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Promišljanje tradicionalnog u etnografskom filmu. Reprezentacija, etika i autohtonost

Etami Borjan ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sarah Pink ; RMIT University, Melbourne, Australia
Michaela Schauble ; Social Anthropology, University of Manchester, UK
Tanja Bukovčan orcid id orcid.org/0000-0003-1970-8044 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sanja Puljar D'Alessio ; Odsjek za kulturalne studije Sveučilišta u Rijeci
Aleksej Gotthardi-Pavlovsky ; HRT-Hrvatska radiotelevizija


Puni tekst: hrvatski pdf 308 Kb

str. 3-24

preuzimanja: 990

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 329 Kb

str. 25-48

preuzimanja: 3.202

citiraj


Sažetak

Film je bio značajan instrument kolonijalne proizvodnje etnografskog Drugog. Predodžbe stvaraju koncepte te otjelovljuju kulturne koncepte. One provode simboličke oblike moći. Etnografski film nije samo reprezentacija stvarnosti, već i konstrukcija i interpretacija neke druge stvarnosti na temelju
konvencija redateljeve kulture. Tako smo suočeni s pitanjem je li kulturno znanje moguće predstaviti “drugačije”; drugim riječima, je li moguće propitati povijesno, kulturno, politički i ideološki uvjetovane hijerarhije kolonijalne kulture? Otjelovljuju li predodžbe kulturno znanje, kako to tvrde Sol Worth i John Adair (1972, 1981)? Čije znanje predstavljaju? Kakvu vrijednost imaju predodžbe u zapadnjačkoj
kulturi u usporedbi s nezapadnim svijetom? “Viktimiziraju” li slike nužno Drugoga (Ruby 1991; Kuehnast 1992; Hall 1993)? U sklopu teorije etnografskog filma kontinuirano se raspravlja o pitanjima objektivnosti, subjektivnosti, realizma te o etičkim pitanjima reprezentacije. Posljednjih godina autori etnografskih filmova traže rješenja, a novi pristupi režiranju dokumentaraca daju neke odgovore na ta pitanja.

Ključne riječi

etnografski film; etika; reprezentacija; Drugi

Hrčak ID:

111888

URI

https://hrcak.srce.hr/111888

Datum izdavanja:

12.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.894 *