hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Izazovi i mogućnosti odgoja i obrazovanja na početku 21. stoljeća. Primjer katoličke škole

Rudi Paloš ; Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (699 KB) str. 101-114 preuzimanja: 320* citiraj
APA 6th Edition
Paloš, R. (2010). Izazovi i mogućnosti odgoja i obrazovanja na početku 21. stoljeća. Primjer katoličke škole. Kateheza, 32 (2), 101-114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113073
MLA 8th Edition
Paloš, Rudi. "Izazovi i mogućnosti odgoja i obrazovanja na početku 21. stoljeća. Primjer katoličke škole." Kateheza, vol. 32, br. 2, 2010, str. 101-114. https://hrcak.srce.hr/113073. Citirano 27.11.2021.
Chicago 17th Edition
Paloš, Rudi. "Izazovi i mogućnosti odgoja i obrazovanja na početku 21. stoljeća. Primjer katoličke škole." Kateheza 32, br. 2 (2010): 101-114. https://hrcak.srce.hr/113073
Harvard
Paloš, R. (2010). 'Izazovi i mogućnosti odgoja i obrazovanja na početku 21. stoljeća. Primjer katoličke škole', Kateheza, 32(2), str. 101-114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113073 (Datum pristupa: 27.11.2021.)
Vancouver
Paloš R. Izazovi i mogućnosti odgoja i obrazovanja na početku 21. stoljeća. Primjer katoličke škole. Kateheza [Internet]. 2010 [pristupljeno 27.11.2021.];32(2):101-114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113073
IEEE
R. Paloš, "Izazovi i mogućnosti odgoja i obrazovanja na početku 21. stoljeća. Primjer katoličke škole", Kateheza, vol.32, br. 2, str. 101-114, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113073. [Citirano: 27.11.2021.]

Sažetak
U članku je riječ o izazovima i mogućnostima odgoja i obrazovanja u katoličkoj školi, posebice u Europi. Na početku se govori o odnosu Crkve i crkvenoga učiteljstva prema odgojno-obrazovnoj djelatnosti, a onda o pravu roditelja na odgoj vlastite djece te o njihovim dužnostima u vezi s odgojem. Nakon što su istaknuta neka specifična obilježja katoličke škole, ukazuje se na suvremene poteškoće i probleme. Tu se, među ostalim, spominju: promicanje trpeljivosti, međusobnog razumijevanja i zajedničkog dobra, smanjenje broja škola, učenika i učitelja, društveno-ekonomska nejednakost, administrativne i kurikularne promjene, mjesto i uloga crkvene zajednice i posvećenih osoba te skrb za siromašne. Danas je već potrebno, a pogotovo će u budućnosti trebati sve više promicati učenika kao osobu i aktivnog sudionika odgojno-obrazovnog zajedništva, dimenziju služenja katoličke škole u društvu i crkvenoj zajednici te sudionički pristup. Suvremena katolička škola je odgojno-obrazovna ustanova kao i svaka druga, ali ima i neke posebnosti. Želi se da ona bude ne samo ustanova nego i zajednica, da promiče etički vid odgoja i obrazovanja, naglašava specifične uloge učitelja, učenika i roditelja, ima svoj odgojno-obrazovni projekt i konkretan plan formativne ponude.

Ključne riječi
katolička škola; obrazovanje; izazov; mogućnosti; globalizacija; vrednote; odgojno-obrazovni projekt; etički kodeks; plan formativne ponude

Hrčak ID: 113073

URI
https://hrcak.srce.hr/113073

[engleski] [njemački]

Posjeta: 899 *