Izvorni znanstveni članak
Internet i odgoj. Analiza pedagoških modela i smjernice za razmišljanje
Pier Cesare Rivoltella
; Università Cattolica di Sacro Cuore, Facoltà di Scienze della Formazione, Milano, Italija
Sažetak
Autor proučava značenje odgoja u digitalno doba te postojeće stavove prema internetu i njegovoj uporabi u odgojno-obrazovnom procesu. Jedni u internetu uočavaju posebice loše, a drugi posebice dobre strane, što se na pedagoškom području očituje kao zabrinutost, osuđivanje i kritika odnosno kao povjerenje u internet. Uočivši nedostatke kritičke i zabranjujuće odnosno slobodnjačke i upotpunjujuće pedagogije kod različitih pristupa mreži i internetu (inokulacijski, kritički, tehnološki i liberalistički), autor ističe kako odgojitelji odgajanike moraju učiti da se koriste mrežom. Budući da odrastao čovjek može imati pozitivnu odgojnu ulogu i u virtualnom svijetu, i dijete valja odgojiti za samostalno korištenje mreže i interneta uz uočavanje nevjerodostojnosti i neprikladnosti pojedinih sadržaja. Sukladno pokretu media education, valja pokrenuti informatičko opismenjavanje kako bi odgajanici uzmogli interaktivno komunicirati s medijima.
Ključne riječi
internet i odgoj; pedagoški modeli pristupa internetu; odgoj za uporabu mreže i interneta
Hrčak ID:
113898
URI
Datum izdavanja:
16.9.2002.
Posjeta: 2.419 *