hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Identifikacija intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo

Nermin Đapo
Ismet Dizdarević
Jadranka Kolenović-Đapo

Puni tekst: hrvatski, pdf (280 KB) str. 15-28 preuzimanja: 5.000* citiraj
APA 6th Edition
Đapo, N., Dizdarević, I. i Kolenović-Đapo, J. (2005). Identifikacija intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo. Psihologijske teme, 14. (2.), 15-28. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/11838
MLA 8th Edition
Đapo, Nermin, et al. "Identifikacija intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo." Psihologijske teme, vol. 14., br. 2., 2005, str. 15-28. https://hrcak.srce.hr/11838. Citirano 23.10.2021.
Chicago 17th Edition
Đapo, Nermin, Ismet Dizdarević i Jadranka Kolenović-Đapo. "Identifikacija intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo." Psihologijske teme 14., br. 2. (2005): 15-28. https://hrcak.srce.hr/11838
Harvard
Đapo, N., Dizdarević, I., i Kolenović-Đapo, J. (2005). 'Identifikacija intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo', Psihologijske teme, 14.(2.), str. 15-28. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/11838 (Datum pristupa: 23.10.2021.)
Vancouver
Đapo N, Dizdarević I, Kolenović-Đapo J. Identifikacija intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo. Psihologijske teme [Internet]. 2005 [pristupljeno 23.10.2021.];14.(2.):15-28. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11838
IEEE
N. Đapo, I. Dizdarević i J. Kolenović-Đapo, "Identifikacija intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo", Psihologijske teme, vol.14., br. 2., str. 15-28, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/11838. [Citirano: 23.10.2021.]

Sažetak
U radu je opisan proces identifikacije intelektualno nadarenih učenika srednjih škola Kantona Sarajevo. Identifikacija je provedena s ciljem odabira grupe učenika za koju se opravdano može tvrditi da će imati značajnu psihološku dobit od sudjelovanja u Zimskoj školi za nadarene. Proces identifikacije je osmišljen u skladu sa suvremenim teorijama nadarenosti i specifičnostima programa rada s nadarenim. Identifikacija je provedena u tri faze: nominiranje učenika i dvije faze selekcije. Selekcija je učenika izvršena na osnovi postignuća na Ravenovim matricama za napredne, Mill Hill ljestvici rječnika, Problemnom testu i Toransovom testu kreativnog mišljenja. S obzirom na to da u Bosni i Hercegovini ne postoje norme za navedene instrumente, u selekciji učenika nije se mogao koristiti uobičajeni statistički kriterij, prema kojem nadareni spadaju u određen postotak najboljih u populaciji. Stoga je formiran komparativni uzorak učenika, a rezultati dobiveni na ovoj grupi poslužili su za usporedbu s rezultatima nominiranih, odnosno selekcioniranih učenika. Rezultati ukazuju da su selekcionirani učenici iznad prosječnih sposobnosti u razumijevanju kompleksnih situacija, pronalaženju značenja u događajima te smislenog percipiranja i mišljenja, dosjećanja značenja poznatih rječi i sposobnosti verbalnog komuniciranja, te sposobnost uočavanja i rješavanja problema te kreativnog mišljenja. Opisanim su postupkom identificirani nadareni učenici srednjih škola Kantona Sarajevo, i opravdano je očekivati da će ovi učenici moći odgovoriti visokim kognitivnim zahtijevima planiranog programa rada.

Ključne riječi
nadareni učenici; identifikacija

Hrčak ID: 11838

URI
https://hrcak.srce.hr/11838

[engleski]

Posjeta: 6.271 *