hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

KREATIVNOST U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA

Sanja Simel ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska
Senka Gazibara ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (330 KB) str. 188-204 preuzimanja: 2.883* citiraj
APA 6th Edition
Simel, S. i Gazibara, S. (2013). KREATIVNOST U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA. Život i škola, LIX (29), 188-204. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121404
MLA 8th Edition
Simel, Sanja i Senka Gazibara. "KREATIVNOST U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 188-204. https://hrcak.srce.hr/121404. Citirano 02.04.2020.
Chicago 17th Edition
Simel, Sanja i Senka Gazibara. "KREATIVNOST U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 188-204. https://hrcak.srce.hr/121404
Harvard
Simel, S., i Gazibara, S. (2013). 'KREATIVNOST U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA', Život i škola, LIX(29), str. 188-204. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121404 (Datum pristupa: 02.04.2020.)
Vancouver
Simel S, Gazibara S. KREATIVNOST U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 02.04.2020.];LIX(29):188-204. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121404
IEEE
S. Simel i S. Gazibara, "KREATIVNOST U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 188-204, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121404. [Citirano: 02.04.2020.]

Sažetak
Tema je rada kreativnost u nastavi hrvatskoga jezika. Suvremena riječ kreativnost (lat. creare) upućuje na moć stvaranja, izumljivanje ili proizvodnju; umjetničko stvaralaštvo i sudjelovanje u nečemu korisnome ili vrijednome (konstruktivnom, svrhovitom). U radu se postavljaju istraživačka pitanja: Smatraju li učenici i nastavnici kreativnost važnom sastavnicom u nastavi hrvatskoga jezika i zašto? Imaju li mogućnost kreativno se izraziti u nastavi hrvatskoga jezika i kako? Podudaraju li se mišljenja učenika i nastavnika o uspješnosti provođenja kreativnih tehnika?Istraživanje je provedeno na uzorku od 200 učenika srednje strukovne škole u Osijeku u dobi od 14 do 19 godina te na uzorku od petero nastavnika hrvatskog jezika. Podatci su prikupljeni anketnim upitnikom koji je sadržavao pitanja otvorenoga, zatvorenoga i kombiniranoga tipa te skale procjene zadanih tvrdnji. Anketiranje je bilo anonimno u određenome vremenskom presjeku.
Istraživanje je pokazalo da je učenicima i nastavnicima u nastavi hrvatskoga jezika važna kreativnost jer po mišljenju učenika kreativne tehnike u nastavi olakšavaju usvajanje nastavnoga sadržaja. Uz to, nastavnici ističu da se kreativnošću povećava i motiviranost učenika za rad. Svi nastavnici smatraju da se mogu kreativno izraziti na nastavi hrvatskoga jezika, dok su učenici podijeljeni oko toga pitanja. Podatci ukazuju na podudarnost u mišljenjima nastavnika i učenika o uspješnosti provođenja kreativnih tehnika u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu nisu ni zadovoljni ni nezadovoljni njihovom uspješnošću te je najmanje ispitanika u potpunosti zadovoljno spomenutim.

Ključne riječi
hrvatski jezik; kreativne tehnike; kreativnost; nastavnici; učenici

Hrčak ID: 121404

URI
https://hrcak.srce.hr/121404

[engleski] [njemački]

Posjeta: 4.359 *