hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

KREATIVNOST UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA U NASTAVI UMJETNIČKOGA PODRUČJA

Tihana Škojo ; I. gimnazija Osijek, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (507 KB) str. 300-316 preuzimanja: 671* citiraj
APA 6th Edition
Škojo, T. (2013). KREATIVNOST UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA U NASTAVI UMJETNIČKOGA PODRUČJA. Život i škola, LIX (29), 300-316. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121411
MLA 8th Edition
Škojo, Tihana. "KREATIVNOST UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA U NASTAVI UMJETNIČKOGA PODRUČJA." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 300-316. https://hrcak.srce.hr/121411. Citirano 02.04.2020.
Chicago 17th Edition
Škojo, Tihana. "KREATIVNOST UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA U NASTAVI UMJETNIČKOGA PODRUČJA." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 300-316. https://hrcak.srce.hr/121411
Harvard
Škojo, T. (2013). 'KREATIVNOST UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA U NASTAVI UMJETNIČKOGA PODRUČJA', Život i škola, LIX(29), str. 300-316. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121411 (Datum pristupa: 02.04.2020.)
Vancouver
Škojo T. KREATIVNOST UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA U NASTAVI UMJETNIČKOGA PODRUČJA. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 02.04.2020.];LIX(29):300-316. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121411
IEEE
T. Škojo, "KREATIVNOST UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA U NASTAVI UMJETNIČKOGA PODRUČJA", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 300-316, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121411. [Citirano: 02.04.2020.]

Sažetak
U srednjim školama općeobrazovnoga smjera, umjetničko odgojno-obrazovno područje primarno se ostvaruje jezgrovnim kurikulom koji obuhvaća nastavne predmete glazbenu i likovnu umjetnost. Prvi pokušaji ostvarivanja međusobne interakcije između glazbene i likovne umjetnosti u hrvatskom obrazovnom sustavu iskazani su šezdesetih godina XX. stoljeća. Tadašnji nastavni plan i program utvrđivao je provođenje glazbene nastave uklopljene u zajedništvo s likovnom umjetnosti i ostvarivane pod predmetom Umjetnost. Nastava je sadržajno bila zasnovana na kronološkom pregledu razvoja likovne, odnosno glazbene umjetnosti. Školska 1990./91. godina označila je povratak gimnazija, a sukladno aktualnom nastavnom planu i programu prihvaćenom 1994. godine u svim se gimnazijama glazbena nastava izvodi pod predmetnim imenom Glazbena umjetnost, a likovna nastava pod imenom Likovna umjetnost.
Premda su početak dvadesetprvoga stoljeća označile snažne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, likovna i glazbena se nastava u gimnaziji u proteklih pedeset godina i dalje izvodi nepromijenjeno, istim nastavnim modelom koncipiranim na dijakronijskom načelu kao rekapitulacija glazbenih i likovnih događaja u kronološkom redu. Pregled dosadašnje nastavne prakse umjetničkoga područja navodi nas na promišljanja o primjerenosti postojeće nastave zahtjevima suvremenoga društva te poželjnim didaktičkim paradigmama koji odgovaraju potrebama i interesima učenika novog doba.
Budući da je kreativnost predmetnoga nastavnika osnovni preduvjet razvoja i odmaka od ustaljenoga načina podučavanja u smjeru otvorenoga i fleksibilnoga nastavnog procesa, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja odnosa učenika srednjih škola prema načinu provođenja nastave umjetničkoga područja. Istraživanje je bilo usmjereno prema različitim gledištima kreativnosti u nastavi umjetničkoga područja, utvrđivanju stila ponašanja nastavnika te utjecaju kreativnosti u nastavnim postupcima u svrhu prilagođavanja sadržaja, moderniziranja i poboljšanja tradicionalno koncipiranoga nastavnog modela.
Provedenim istraživanjem na uzorku od 586 učenika osječkih srednjih škola utvrđeno je da učenici koncepciju nastavnoga modela pojedinoga predmeta isključivo povezuju s načinom podučavanja te da ne postoji istaknuta interdisciplinarnost između predmeta umjetničkoga područja. Rezultati ispitivanja pokazali su da su učenici tijekom školovanja spoznali značaj kreativnosti u nastavnom procesu te su u mogućnosti utvrditi elemente kreativnoga načina donošenja nastavnog sadržaja, razlikovati i vrjednovati kreativnost i kvalitetu u pojedinom stilu podučavanja.

Ključne riječi
kreativnost; umjetničko područje; nastava glazbene umjetnosti; nastava likovne umjetnosti; gimnazija

Hrčak ID: 121411

URI
https://hrcak.srce.hr/121411

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.295 *