Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza naprezanja i dinamička analiza optimirane šasije prikolice

Mehdi Mahmoodi-k ; Department of Mechanical Engineering, Parand Branch, Islamic Azad University, Parand, Iran
Iraj Davoodabadi ; Scholl of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran
Vinko Višnjić ; University Nord, University Centre Varaždin, 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Croatia
Amir Afkar ; Faculty of Electrical, Mechanical and Construction Engineering, Department of Automotive Engineering, Standard Research Institute (SRI), Karaj, P. O. Box 31745-139, Iran


Puni tekst: hrvatski pdf 2.269 Kb

str. 599-608

preuzimanja: 5.078

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.269 Kb

str. 599-608

preuzimanja: 5.436

citiraj


Sažetak

Članak se bavi dinamičkom i analizom naprezanja lančane sheme šasije kamiona. Najprije se, kako bi se konstruirala šasija najmanje težine, odabiru vrsta materijala i profili poprečnog presjeka šasije u skladu s maksimalnim normalnim naprezanjem i teorijama maksimalne deformacije. Zatim je provedena analiza naprezanja šasije kamiona primjenom ABAQUS softvera u svrhu određivanja maksimalnog poprečnog progiba i raspodjele naprezanja. Rezultati pokazuju da su U-profili dovoljni za smanjenje težine koja može izdržati opterećenja. U sljedećem su koraku razmatrana vibracijska svojstva šasije, što je od velike važnosti za određivanje prirodnih frekvencija konstrukcije. U tu se svrhu provela modalna analiza metodom konačnih elemenata pomoću ANSYS softvera te su određene prirodne frekvencije i oblici vibriranja. U završnom se stupnju dinamički model vozila iskoristio za usporedbu dinamičkih parametara vozila i voznih karakteristika kod optimalizirane i neoptimalizirane šasije. Rezultati simulacije su pokazali da optimalizirana šasija povećava stabilnost kod ljuljanja i poboljšava uvjete u vožnji. Također, da bi se izbjeglo poklapanje frekvencije pobude (ekscitacije) s prirodnom frekvencijom šasije, prirodne frekvencije i oblici vibriranja analizirali su se uz promjene uvjeta opterećenja.

Ključne riječi

analiza vibracija; dinamička analiza; konačni element; šasija kamiona; vožnja i rukovanje

Hrčak ID:

123333

URI

https://hrcak.srce.hr/123333

Datum izdavanja:

24.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 11.806 *