Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave

Tatjana Naglić ; 30 svibnja 8, 10432 Bregana
Marija Cerjak orcid id orcid.org/0000-0003-0696-4364 ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska
Marina Tomić ; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb

str. 8-15

preuzimanja: 2.189

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji kave te njihovih motiva za konzumaciju. Anketno ispitivanje je provedeno na uzorku od 317 ispitanika. Rezultati istraživanja su pokazali da hrvatski potrošači kave najčešće kupuju kavu u supermarketima. Potrošači kave u Hrvatskoj nisu lojalni određenim vrstama kave pa će tako u slučaju da prilikom kupovine željena kava nije dostupna, kupiti neku drugu kavu. Ispitanici najčešće piju jednu šalicu ili jednu do dvije šalice kave dnevno, uglavnom u prijepodnevnim satima, pri čemu najčešće odabiru crnu ili „tursku“ kavu i espresso. Najčešći motiv za konzumaciju kave je navika, ali i pozitivni učinci kave na probavu, opće stanje i smirenje. Na temelju rezultata istraživanja preporuča se promidžba učinaka koje kava ima na ljudski organizam, kao i povećanje dostupnosti kave na mjestima kupovine i konzumacije kave. Također, potrošače koji nemaju jasno izrađene preferencije prema uobičajenim napitcima, potrebno je privući agresivnijim promotivnim kampanjama. Dobiveni rezultati značajni su za proizvođače i distributere u svrhu predviđanja budućih kretanja na tržištu te kreiranja njihovih marketinških strategija.

Ključne riječi

kava; anketno ispitivanje; potrošači; kupovina; konzumacija

Hrčak ID:

125549

URI

https://hrcak.srce.hr/125549

Datum izdavanja:

7.7.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.009 *