Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

"DRUŠTVO KOJE UČI": POVIJESNO–DRUŠTVENI ASPEKTI OBRAZOVANJA

Sabina Vidulin-Orbanić


Puni tekst: hrvatski pdf 133 Kb

str. 57-71

preuzimanja: 9.552

citiraj


Sažetak

Obrazovanje razmatramo kao povijesnu i društvenu kategoriju, kao proces obrazovnoga djelovanja i instituciju. U izravnoj je vezi s potrebama proizvodnje materijalnih dobara, sa stupnjem razvoja znanosti i tehnike, s ideologijom koja u njega ugrađuje razne ciljeve i s političkim uređenjem nekog društva. Tri su se smjera obrazovanja nadograđivala kroz povijest: razvoj sposobnosti pojedinaca, osposobljavanje za funkcije života te čuvanje, prijenos i korištenje duhovnih, kulturnih, znanstvenih i empirijskih znanja i iskustava čovjeka. Obrazovanje u kojemu je aktivnost učenika još uvijek sporedan čimbenik ne postiže očekivane rezultate, a nedovoljna pripremljenost učenika za daljnji nastavak školovanja i nesnalaženje prilikom suočavanja sa životnim situacijama, postaje ključni problem današnjice. Hoće li nas ponuđeni Hrvatski nacionalni obrazovni standard uvesti u novu obrazovnu dimenziju?

Ključne riječi

obrazovanje; povijesni aspekti; pedagoške paradigme; aktivnost; individualnost; sklonost; rasterećenje

Hrčak ID:

12621

URI

https://hrcak.srce.hr/12621

Datum izdavanja:

1.6.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 12.504 *