Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Bihevioralna ekonomija, neuroekonomija, neuromarketing

Nina Jelić ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 106 Kb

str. 193-209

preuzimanja: 3.994

citiraj


Sažetak

Bihevioralna ekonomija, neuroekonomija i neuromarketing relativno su nova interdisciplinarna područja znanosti koja spajaju neuroznanost, ekonomiju i psihologiju. Proučavaju čimbenike koji modeliraju ljudsko potrošačko ponašanje kao što su heuristike
pri donošenju odluka, te utječu na njega. U području neuromarketinga koriste se tehnike poput snimanja mozga (fMRI, PET, EEG) i fiziološke mjere (broj otkucaja srca, brzina disanja i galvanska reakcija kože), čime se dobiva uvid u ljudima svojstven doživljaj određenog stimulansa. Dobiveni podaci potom se koriste pri izradi persuazivnih poruka kako bi među populacijom maksimalizirali frekvenciju donošenja odluka o kupnji proizvoda. Strategije koje se koriste često su invazivne, pokušavaju manipulirati preferencijama i odlukama koje su nesvjesne i bazirane na emocijama, a koriste se na temelju interesa krupnog kapitala i korporacija nauštrb interesa potrošača.

Ključne riječi

bihevioralna ekonomija; bioetika; manipulacija; neuroekonomija; neuromarketing; konzumerizam; persuazija

Hrčak ID:

129410

URI

https://hrcak.srce.hr/129410

Datum izdavanja:

2.6.2014.

Posjeta: 7.407 *