Izvorni znanstveni članak
Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva
Vesna Kostović-Vranješ
; Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet
Nikolina Tomić
; dipl.učiteljica
Sažetak
Iako se u relevantnoj literaturi ističe važnost informacijsko-komunikacijske tehnologije na svim razinama odgoja i obrazovanja, a posebice na početku primarnog obrazovanja, ipak primjena IKT-a u obrazovne svrhe ovisi prvenstveno o individualnim ambicijama i osobinama učitelja. Vodeći se činjenicom kako je osposobljenost učitelja najčešći razlog ne/primjenjivanja IKT-a u nastavi, postavljen je cilj empirijskog ispitivanja kojim se htjelo utvrditi kako se i u kojoj mjeri učitelji razredne nastave koriste IKT-om tijekom pripremanja, realizacije i evaluacije nastave Prirode i društva na početku primarnog obrazovanja, koliko upućuju učenike na različite računalne izvore znanja te koji su razlozi za moguće neprimjenjivanje IKT-a u odgojno-obrazovne svrhe. Rezultati istraživanja ukazuju na nedovoljnu osposobljenost učitelja razredne nastave za primjenu IKT-a u nastavi Prirode i društva, ali ujedno upućuju i na opće stanje u našim školama. Dobiveni rezultati provedenog empirijskog istraživanja trebaju poslužiti kao polazište za osuvremenjivanje postojećih učiteljskih studijskih programa, ali i osmišljavanje stručnih usavršavanja učitelja koji će omogućiti stjecanje novih i razvijanje stečenih računalnih kompetencija, sve sa svrhom osposobljavanja učitelja za primjenu IKT-a u nastavi, a time i stvaranja preduvjeta za razvijanje učeničke računalne kompetencije već od početka primarnog obrazovanja.
Ključne riječi
informacijska pismenost; informatička pismenost; inicijalno obrazovanje učitelja; primarno obrazovanje; stručno osposobljavanje učitelja
Hrčak ID:
129423
URI
Datum izdavanja:
11.11.2014.
Posjeta: 3.000 *