hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva

Vesna Kostović-Vranješ ; Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet
Nikolina Tomić ; dipl.učiteljica

Puni tekst: hrvatski, pdf (303 KB) str. 287-307 preuzimanja: 571* citiraj
APA 6th Edition
Kostović-Vranješ, V. i Tomić, N. (2014). Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva. Školski vjesnik, 63 (3), 287-307. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129423
MLA 8th Edition
Kostović-Vranješ, Vesna i Nikolina Tomić. "Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva." Školski vjesnik, vol. 63, br. 3, 2014, str. 287-307. https://hrcak.srce.hr/129423. Citirano 03.12.2021.
Chicago 17th Edition
Kostović-Vranješ, Vesna i Nikolina Tomić. "Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva." Školski vjesnik 63, br. 3 (2014): 287-307. https://hrcak.srce.hr/129423
Harvard
Kostović-Vranješ, V., i Tomić, N. (2014). 'Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva', Školski vjesnik, 63(3), str. 287-307. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129423 (Datum pristupa: 03.12.2021.)
Vancouver
Kostović-Vranješ V, Tomić N. Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva. Školski vjesnik [Internet]. 2014 [pristupljeno 03.12.2021.];63(3):287-307. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129423
IEEE
V. Kostović-Vranješ i N. Tomić, "Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva", Školski vjesnik, vol.63, br. 3, str. 287-307, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129423. [Citirano: 03.12.2021.]

Sažetak
Iako se u relevantnoj literaturi ističe važnost informacijsko-komunikacijske tehnologije na svim razinama odgoja i obrazovanja, a posebice na početku primarnog obrazovanja, ipak primjena IKT-a u obrazovne svrhe ovisi prvenstveno o individualnim ambicijama i osobinama učitelja. Vodeći se činjenicom kako je osposobljenost učitelja najčešći razlog ne/primjenjivanja IKT-a u nastavi, postavljen je cilj empirijskog ispitivanja kojim se htjelo utvrditi kako se i u kojoj mjeri učitelji razredne nastave koriste IKT-om tijekom pripremanja, realizacije i evaluacije nastave Prirode i društva na početku primarnog obrazovanja, koliko upućuju učenike na različite računalne izvore znanja te koji su razlozi za moguće neprimjenjivanje IKT-a u odgojno-obrazovne svrhe. Rezultati istraživanja ukazuju na nedovoljnu osposobljenost učitelja razredne nastave za primjenu IKT-a u nastavi Prirode i društva, ali ujedno upućuju i na opće stanje u našim školama. Dobiveni rezultati provedenog empirijskog istraživanja trebaju poslužiti kao polazište za osuvremenjivanje postojećih učiteljskih studijskih programa, ali i osmišljavanje stručnih usavršavanja učitelja koji će omogućiti stjecanje novih i razvijanje stečenih računalnih kompetencija, sve sa svrhom osposobljavanja učitelja za primjenu IKT-a u nastavi, a time i stvaranja preduvjeta za razvijanje učeničke računalne kompetencije već od početka primarnog obrazovanja.

Ključne riječi
informacijska pismenost; informatička pismenost; inicijalno obrazovanje učitelja; primarno obrazovanje; stručno osposobljavanje učitelja

Hrčak ID: 129423

URI
https://hrcak.srce.hr/129423

[engleski]

Posjeta: 1.406 *