Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Istraživanje stavova studenata o metodama poučavanja na visokim čilištima u cilju razvoja poduzetničke kompetencije

Vesna Cigan orcid id orcid.org/0000-0003-1811-7701 ; Visoka škola Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Helena Šlogar ; Visoka poslovna škola Libertas, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 303 Kb

str. 179-190

preuzimanja: 1.625

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 303 Kb

str. 179-190

preuzimanja: 322

citiraj


Sažetak

U članku je prikazano istraživanje stavova studenata prema trima odabranim metodama poučavanja u nastavi Menadžmenta i Engleskog jezika na visokim učilištima u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na uzorku od 857 ispitanika. Cilj je ovog istraživanja prikazati postoji li povezanost stavova studenata prema odabranim metodama poučavanja s pokazateljima motiviranosti studenata za učenje te koja se od predloženih metoda prema preferencijama studenata pokazala posebno značajnom. Uvodno se raspravlja o važnosti motivacije studenta te njegovom aktivnom sudjelovanju u nastavnom procesu. Zatim se prikazuju suvremene metode poučavanja, (npr. istraživačka nastava) koje predstavljaju odmak od nastave „ex-catedra“ tzv. predavačke nastave i reproduciranja znanja, a koje su usmjerene na aktivno sudjelovanje studenta u nastavi i samostalnu primjenu znanja. U interaktivnoj nastavi nastavnik je voditelj koji upravlja nastavnim procesom, usmjerava studenta i brine se za njegov razvoj. Nastavni proces koji je usmjeren na studenta i temelji se na analizi njegovih potreba, ali i šire društvene zajednice, doprinosi usvajanju komunikacijske i poduzetničke kompetencije. Istraživačka pretpostavka u ovom radu jest da nastavni proces u kojemu se uvažavaju preferencije studenta u odnosu na ispitivane, aktivne metode poučavanja na studenta djeluje stimulativno. U zaključku su izneseni rezultati istraživanja s ciljem ukazivanja na specifične potrebe studenata u pogledu metoda poučavanja u nastavi Menadžmenta i Engleskog jezika na visokim učilištima. Aktivne metode poučavanja pridonose osposobljavanju studenata za cjeloživotno učenje kao temelja za povećanje konkurentnosti na tržištu i poduzetnosti općenito.

Ključne riječi

stavovi studenata; interaktivna nastava; aktivne metode poučavanja; ekstrinzična i intrinzična motivacija

Hrčak ID:

130188

URI

https://hrcak.srce.hr/130188

Datum izdavanja:

1.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.394 *