Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Društveno odgovorno poslovanje kao konkurentna prednost: analiza ciljeva najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj

Maja Quien ; Inovacijsko razvojni centar Zrinski, Obrazovna grupa Zrinski, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 219 Kb

str. 303-307

preuzimanja: 3.039

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 219 Kb

str. 303-307

preuzimanja: 546

citiraj


Sažetak

Etično poslovanje, odgovornost prema zaposlenicima, doprinos društvu te društvenim pitanjima kao što je ekologija, zdravlje, sigurnost, obrazovanje i slično, glavni su elementi društveno odgovornog poslovanja. Ono se ostvaruje kroz razvoj i implementaciju poslovnih praksi i djelovanja tvrtke s ciljem povećavanja dobrobiti zajednice i/ ili društva u kojoj se posluje, poboljšanja kvalitete života zaposlenika uz istovremeno stvaranje pozitivnog dojma tvrtke u javnosti (Kotler, Lee, 2005.). U ovom radu prezentirat će se rezultati analize implementiranosti društveno odgovornog poslovanja u najuspješnije tvrtke u Hrvatskoj. Cilj je analize utvrditi stupanj društveno odgovornog poslovanja u tim tvrtkama kako bi se ustanovilo stvara li takav tip poslovanja konkurentnu prednost. Tvrtke su odabrane prema ljestvici South East European Top 100 koji provodi Poslovni Dnevnik, a fokus je na dubinskoj analizi 13 tvrtki iz Hrvatske (Markušić, 2011.). Metoda koja se koristi u ovom istraživanju jest diskurzivna analiza, a analiziraju se misija, vizija, ciljevi i temeljne vrijednosti kompanije prema službenoj web stranici tvrtke. Društveno odgovorno poslovanje ima značajan utjecaj na pozitivan imidž tvrtke u društvu doprinoseći njenoj dodanoj vrijednosti te se pokazuje kao relevantna konkurenta prednost uspješnih tvrtki.

Ključne riječi

društveno odgovorno poslovanje; tvrtka; poslovanje; analiza

Hrčak ID:

130205

URI

https://hrcak.srce.hr/130205

Datum izdavanja:

1.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.031 *