Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Poduzetničke vještine u osnovnoj školi - predmetna nastava : Primjer dobre prakse

Daliborka Pavić ; Osnovna škola Prečko, Zagreb, Hrvatska
Davorin Novosel ; Osnovna škola Prečko, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb

str. 161-164

preuzimanja: 802

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 195 Kb

str. 161-164

preuzimanja: 197

citiraj


Sažetak

Kako je poduzetništvo jedna od bitnih kompetencija u životu svake osobe, važno je usvojiti je što prije. U sklopu naših radionica radili smo na senzibilizaciji poduzetništva i učenju osnovnih pojmova. U višim smo razredima u sklopu dviju radionica (u dvije grupe 5. i 6. razred te 7. i 8. razred) ostvarili taj cilj. Prva je grupa u okviru tehničke kulture izrađivala stalak u obliku kocke, a druga je izrađivala pomagalo za fiziku - kaleidoskop. Praktičan rad izuzetno je pogodan jer uz razvoj motoričkih vještina potiče i razvoj kognitivnih sposobnosti, a u ekonomskom smislu je očit pokazatelj stvaranja nove vrijednosti kroz proizvodnju koja je temelj ekonomskog prosperiteta. Pokazalo se, nažalost, da učenici imaju dosta problema upravo po pitanju motoričkih vještina. Naše se radionice odvijaju u kontinuitetu tako da naučene pojmove u razrednoj nastavi utvrdimo te uvedemo i nove vezane uz izračune troškova i PDV-a, sirovine, gubitke, rizik, profit. Po završetku proizvodnje učenici su isplanirali i kako utrošiti zarađena sredstva. Učenici su pripremili javnu prezentaciju obavljene radionice za ostale učenike škole, pokazali su što su radili, proizveli i naučili to prijepodne te tako razvijali i svoje komunikacijske kompetencije. Ove radionice ujedno služe i kao dio profesionalne orijentacije za učenike osmih razreda.

Ključne riječi

poduzetnička kompetencija učenika; poduzetnost; predmetni nastavnici; praktičan rad; tehnička kultura

Hrčak ID:

130263

URI

https://hrcak.srce.hr/130263

Datum izdavanja:

1.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.902 *