Učenje za poduzetništvo, Vol. 3 No. 1, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Boje poslovnih "svjetova" i usklađenost sa životnim vrijednostima Generacije y
Verica Jovanovski
; Veleučilište Lavoslava Ružičke, OŠ Dragutina Tadijanovića, Vukovar, Hrvatska
Sažetak
Živimo u kaotičnom tranzicijskom razdoblju definiranom globalnom konkurencijom, neobuzdanim promjenama, brzim protokom informacija i povećanju složenosti poslova. Tempo promjena je postao toliko brz da su one tvrtke koje su se uspjele prilagoditi postale dominantne i označile posve novu eru poslovanja. Poslovanje se trenutno hvata u koštac s nastalim promjenama koje se odnose na nestašicu potrebnih vještina i stvaranje učinkovite radne snage. Radikalne promjene znače suočavanje organizacija sa pitanjima poput granice između rada i obiteljskog života, jačanje kontrole i mjerenje produktivnosti te nadzora učinkovitosti, važnost društvenog kapitala i njegovog utjecaja na poslovni uspjeh. Organizacije koje će zaživjeti u budućnosti podijeljene su u svjetove (PwC):
• Plavi svijet - velike korporacije smještene u malim zemljama koje preuzimaju važnu ulogu u društvu (globalno gospodarstvo),
• Narančasti svijet - specijalizirana zanimanja i stvaranje suradničkih mreža (inovacije i fleksibilnost poduzeća),
• Zeleni svijet - ekološki programi koji utječu na promjene u poslovnim strategijama (svijest o kvaliteti).
Generacija Y ulazi u svijet rada neopterećena konvencionalnim normama, razmišljaju na drugačiji način, imaju više smisla za poduzetništvo i neusporedivo su nezavisniji. Na promjene reagiraju različito i mogu imati planove koji se ne uklapaju uvijek u planove poslodavaca. Za svakog poslodavca izazov je prepoznati takve zaposlenike i uskladiti njihove vrijednosti i ambicije sa ciljevima i strategijom tvrtke.
Ključne riječi
Generacija Y; svijet; promjena; konkurencija; poslodavac; organizacija
Hrčak ID:
130303
URI
Datum izdavanja:
1.6.2013.
Posjeta: 2.192 *