hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost

Dijana Vican ; Odjel za pedagogiju Sveucilište u Zadru, Hrvatska
Matilda Karamatić Brčić ; Odjel za pedagogiju Sveucilište u Zadru, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (173 KB) str. 48-65 preuzimanja: 1.994* citiraj
APA 6th Edition
Vican, D. i Karamatić Brčić, M. (2013). OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost. Život i škola, LIX (30), 48-65. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131847
MLA 8th Edition
Vican, Dijana i Matilda Karamatić Brčić. "OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost." Život i škola, vol. LIX, br. 30, 2013, str. 48-65. https://hrcak.srce.hr/131847. Citirano 19.09.2020.
Chicago 17th Edition
Vican, Dijana i Matilda Karamatić Brčić. "OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost." Život i škola LIX, br. 30 (2013): 48-65. https://hrcak.srce.hr/131847
Harvard
Vican, D., i Karamatić Brčić, M. (2013). 'OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost', Život i škola, LIX(30), str. 48-65. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131847 (Datum pristupa: 19.09.2020.)
Vancouver
Vican D, Karamatić Brčić M. OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 19.09.2020.];LIX(30):48-65. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131847
IEEE
D. Vican i M. Karamatić Brčić, "OBRAZOVNA INKLUZIJA U KONTEKSTU SVJETSKIH I NACIONALNIH OBRAZOVNIH POLITIKA – s osvrtom na hrvatsku obrazovnu stvarnost", Život i škola, vol.LIX, br. 30, str. 48-65, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131847. [Citirano: 19.09.2020.]

Sažetak
Ishodište inkluzivnog obrazovanja nalazi se u vrijednosti prava čovjeka na obrazovanje te jednakosti i pravednosti kao društveno-kulturnim vrijednostima i temeljnim pretpostavkama društvene inkluzije. Te su vrijednosti smjernice za promjene obrazovnih sustava glede uključenosti svakog djeteta u formalni i redoviti sustav obrazovanja, odnosno primjenu obrazovne inkluzije.
U radu se razmatra obrazovna inkluzija u kontekstu svjetskih obrazovnih politika te kao poseban zahtjev, cilj i načelo obrazovnih sustava europskih zemalja. U radu se prikazuje razlika i odnos između obrazovne inkluzije i integracije djece i učenika s posebnim potrebama, odnosno djece i učenika s posebnim potrebama. Provedba obrazovne inkluzije čini sastavni dio demokratizacije obrazovanja u cilju omogućavanja jednakog pristupa odgoju i obrazovanju svima, bez obzira na različitosti. Provedba donosi probleme s kojima se suočavaju odgojno-obrazovni sustavi i školska praksa. U radu se interpretiraju problemi obrazovne inkluzije s gledišta obrazovne politike i obrazovne prakse u Republici Hrvatskoj.
Zaključna razmatranja odnose se na praktične implikacije uvođenja inkluzivnog obrazovanja, i to promjene cjelovite školske kulture na razini formalnog obrazovanja, potrebe jačeg senzibiliteta spram svake osobe koju odlikuje različitost od drugoga, te promjena stavova svih u okruženju.

Ključne riječi
obrazovna inkluzija; integracija djece i učenika s posebnim potrebama; školska kultura; inkluzivno obrazovanje

Hrčak ID: 131847

URI
https://hrcak.srce.hr/131847

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.602 *