Prethodno priopćenje
PSIHOLOGIJSKI PRILOG OPERACIONALIZACIJI KONSTRUKTA MATEMATIČKE KREATIVNOSTI U DJECE I ADOLESCENATA
Željko Rački
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
U radu se razmatra pitanje operacionalizacije matematičke kreativnosti uz demonstraciju karakteristika odabranoga skupa za nju indikativnih ponašanja. U istraživanju se nastojalo definirati matematičku kreativnost u djece i adolescenata pomoću konsenzusno visokopouzdano procijenjenih oblika kreativnih ponašanja. Iz prikupljenoga matičnoga skupa od 313 jezično ujednačenih konkretnih opisa kreativnih ponašanja u djece i adolescenata faktorskom je i klaster-analizom izdvojen manji skup od 16 za matematičku kreativnost visokoindikativnih, prototipičnih ponašanja. Radi se o jednofaktorskom, replikabilnom skupu matematički kreativnih ponašanja koja su dodatnom analizom opisana kao intelektualno i po znanje zahtjevna, ali emocionalno nezahtjevna, za stariju djecu cijenjena, ali ponašanja niske učestalosti i rodno primjerenija dječacima. Kriterijska valjanost skupa povezana je s karakteristikama ponašanja koja ga čine, otvarajući pitanja prepoznavanja, vrednovanja i poticanja matematičke kreativnosti u djece i adolescenata.
Ključne riječi
matematička kreativnost; kreativnost u djece; matematika i djeca
Hrčak ID:
131974
URI
Datum izdavanja:
12.12.2013.
Posjeta: 2.331 *