Informatologia, Vol. 40 No. 2, 2007.
Stručni rad
Medijsko podpomognuto rano prirodoslovlje i tehnike za održiv suprirodni razvoj u predškolskom odgoju
Dane Katalinič
Amand Papotnik
Drago Slokan
Sažetak
Vrtić je, kao predškolska odgojno-obrazovna institucija, mjesto gdje počinje odgojno-obrazovni proces održivog razvoja. Temelj takvog razvoja čini kvaliteta odnosa između odgajatelja, djece, roditelja, društvene sredine i okoliša.
Održiv razvoj znači podupiranje napretka i razvoja kvalitete života, odgoja, osposobljavanja, obrazovanja… Kod planiranja i biranja stvarno-logičnih sadržaja početnog prirodoslovlja, tehnike i tehnologije za održiv razvoj potrebno je posvetiti posebnu brigu suvremenim strategijama i konceptima djelovanja, povezanosti korelacija i transfera sadržaja različitih područja djelatnosti ljudi, gdje računalo ostavlja pozitivan trag u smjeru funkcionalne pismenosti čovjeka. Dijete dobija spoznaje, iskustva i uvid u živu prirodu i u svijet tehnike preko igre, posmatranja, istraživanja i stvaralačkog rada. Aktivnosti u okolišu i o okolišu vode prema oblikovanju misaonih operacija i isto prema oblikovanju osnovnih pojmova. U tom okviru je moguća uporaba računala kao izvora za učenje. S računalnim strategijama, koje su smislene, kod ranog prirodoslovlja i tehnike, možemo reći da je računalo važno sredstvo i pomagalo za učenje, međutim, nikako samo jedini (multi)medij kojim dostižemo ciljeve ranog prirodoslovlja i tehnike za održiv suprirodni razvoj.
Ključne riječi
znanost; tehnika; tehnologija; mediji; stalan razvoj; procedure; metode; strategije
Hrčak ID:
13374
URI
Datum izdavanja:
15.6.2007.
Posjeta: 2.662 *