hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

SOCIJALNA KOMPETENCIJA POLAZNIKA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE I DIDAKTIČKO-METODIČKE IZOBRAZBE

Maja Brust Nemet ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (226 KB) str. 99-109 preuzimanja: 941* citiraj
APA 6th Edition
Brust Nemet, M. (2014). SOCIJALNA KOMPETENCIJA POLAZNIKA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE I DIDAKTIČKO-METODIČKE IZOBRAZBE. Magistra Iadertina, 9 (1), 99-109. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137245
MLA 8th Edition
Brust Nemet, Maja. "SOCIJALNA KOMPETENCIJA POLAZNIKA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE I DIDAKTIČKO-METODIČKE IZOBRAZBE." Magistra Iadertina, vol. 9, br. 1, 2014, str. 99-109. https://hrcak.srce.hr/137245. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Brust Nemet, Maja. "SOCIJALNA KOMPETENCIJA POLAZNIKA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE I DIDAKTIČKO-METODIČKE IZOBRAZBE." Magistra Iadertina 9, br. 1 (2014): 99-109. https://hrcak.srce.hr/137245
Harvard
Brust Nemet, M. (2014). 'SOCIJALNA KOMPETENCIJA POLAZNIKA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE I DIDAKTIČKO-METODIČKE IZOBRAZBE', Magistra Iadertina, 9(1), str. 99-109. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137245 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Brust Nemet M. SOCIJALNA KOMPETENCIJA POLAZNIKA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE I DIDAKTIČKO-METODIČKE IZOBRAZBE. Magistra Iadertina [Internet]. 2014 [pristupljeno 28.11.2021.];9(1):99-109. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137245
IEEE
M. Brust Nemet, "SOCIJALNA KOMPETENCIJA POLAZNIKA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE I DIDAKTIČKO-METODIČKE IZOBRAZBE", Magistra Iadertina, vol.9, br. 1, str. 99-109, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137245. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Socijalne su kompetencije budućih nastavnika jedne od najznačajnijih kompetencija za uspješan rad u odgojnim i obrazovnim ustanovama. Socijalne kompetencije nastavnika podrazumijevaju empatiju, komunikacijske vještine, toleranciju, kooperativnost i uzajamnu pomoć, odgovornost prema sebi i drugima, ustrajnost u obavljanju zadataka, odgodu zadovoljstva, kontroliranje nasilnih ponašanja, iskazivanje osjećaja vrijednosti, jedinstvenost i pozitivnu sliku o sebi. Komunikacijske vještine, kao najvažniju sastavnicu socijalne komunikacije, neophodno je poticati i u polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe jer će jedino socijalno kompetentni stručnjaci različitog profila tijekom rada u odgojno-obrazovnim ustanovama moći vladati sustavima upravljanja učenja i znanja te poticati socijalnu kompetenciju učenika.
Rezultati kvantitativnog istraživanja provedenog među 179 polaznika pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičko izobrazbe u Slavonskom Brodu, Koprivnici i Zaboku pokazuju da se polaznici samoprocjenjuju socijalno kompetentnima s razvijenim komunikacijskim vještinama. Analizom varijance i Post Hoc testom utvrđeno je nepostojanje statistički značajne razlika u procjenjivanju socijalne kompetencije polaznika u odnosu na spol, broj godina radnoga staža i viša znanstvena zvanja, dok postoji statistički značajna djelomična razlika u procjenjivanju socijalne kompetencije polaznika s obzirom na dob.

Ključne riječi
socijalna kompetencija; komunikacijske vještine; pedagoško-psihološka; didaktičko-metodička izobrazba

Hrčak ID: 137245

URI
https://hrcak.srce.hr/137245

[engleski]

Posjeta: 1.846 *