Filologija, No. 63, 2014.
Izvorni znanstveni članak
PREMA ANALIZI PREPISIVAČKIH POGREŠAKA U DUBROVAČKIM ĆIRILIČKIM PRIJEPISIMA BERNARDINOVA LEKCIONARA
Vuk-Tadija Barbarić
orcid.org/0000-0003-1001-437X
; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Sažetak
Autor se koristi primjerima pogrešaka dvaju šestnaestostoljetnih prepisivača za uvod u širu raspravu o potrebi monografske obrade prepisivačkih pogrešaka kao temelja za bolji tekstološki rad. S tim u vezi nastoji uputiti i na u lingvistici već razrađene načine analiziranja pogrešaka kao eventualnog uzora u metodologiji, terminologiji, deskripciji i klasifikaciji. S obzirom na to da ćirilični Dubrovački dominikanski lekcionar te Lajpciški lekcionar imaju poznate predloške, čine se kao idealni tekstovi za analizu.
Ključne riječi
analiza pogrešaka; tekstologija; ćirilica; prepisivačke pogreške; Dubrovački dominikanski lekcionar; Lajpciški lekcionar / Missale Lipsiense; primijenjena lingvistika
Hrčak ID:
138614
URI
Datum izdavanja:
30.4.2015.
Posjeta: 1.569 *