Izvorni znanstveni članak
Motivacija i školski uspjeh: dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama
Morana Koludrović
orcid.org/0000-0003-4099-8330
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split
Ina Reić Ercegovac
orcid.org/0000-0003-4228-6054
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama učenika, te ispitati odnos motivacije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 650 učenika i učenica šestog i osmog razreda osnovne škole te prvog i četvrtog razreda srednje škole. Korištena je prevedena inačica Inventara školske motivacije (McInerney i Sinclair, 1992.) koji se temelji na multidimenzionalnom modelu školske motivacije, a uključuje osam ciljnih orijentacija. Rezultati su pokazali značajne dobne i spolne razlike u većini ciljnih orijentacija pri čemu je evidentan trend opadanja svih aspekata motivacije s porastom dobi. Kao značajan prediktor školskog uspjeha na skupini učenika pokazala se ciljna orijentacija zalaganje, dok je kod učenica pored dobi jedini značajan prediktor usmjerenost na nagrade, ali negativan. Dobiveni rezultati podupiru multidimenzionalni model školske motivacije, a praktične implikacije dobivenih rezultata za odgojno-obrazovnu praksu proizlaze iz jasno utvrđenih spolnih razlika u ciljnim orijentacijama kao i dobnih specifičnosti u motivaciji učenika.
Ključne riječi
ciljne orijentacije; motivacija; školski uspjeh; dob; spol
Hrčak ID:
138817
URI
Datum izdavanja:
15.10.2013.
Posjeta: 5.125 *