Izvorni znanstveni članak
Uvjerenja o strategijama učenja, korištenje strategija učenja i uspjeh u studiju
Marta Vrkić
; Osnovna škola Tituša Brezovačkog, Zagreb
Vesna Vlahović Štetić
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos strategija učenja, uvjerenja o strategijama učenja i uspjeha u studiju u općem akademskom kontekstu. Pokušali smo odgovoriti na pitanja o doprinosu uvjerenja o strategijama učenja predikciji upotrebe strategija učenja te o njihovom doprinosu predikciji uspjeha u studiju. Istraživanje je provedeno na studentima Ekonomskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu (N=337). Korištene su skale strategija učenja iz MSLQ (Pintrich, Smith, Garcia i McKeachie, 1993.) te skala uvjerenja o strategijama učenja konstruirana za potrebe ovog istraživanja. Ispitivanje procjena upotrebe strategija učenja pokazalo je kako se strategije upravljanja resursima učenja koriste značajno manje u odnosu nakognitivne i metakognitivne strategije. Regresijska analiza s uvjerenjima o strategijama kao prediktorima i strategijama učenja kao kriterijem pokazala jekako uvjerenja o strategijama predviđaju upotrebu samo nekih strategija. Kao značajni pozitivni prediktori uspjeha u studiju pokazale su se jedino strategije upravljanja resursima učenja.
Ključne riječi
strategije učenja; samoregulirano učenje; uvjerenja o strategijama učenja; motivacija
Hrčak ID:
138818
URI
Datum izdavanja:
15.10.2013.
Posjeta: 3.599 *