hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika

Vesna Kovač   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Branko Rafajac ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Iva Buchberger   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2309-8154 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Maja Močibob ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (419 KB) str. 0-0 preuzimanja: 653* citiraj
APA 6th Edition
Kovač, V., Rafajac, B., Buchberger, I. i Močibob, M. (2014). Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika. Napredak, 154 (3), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/138842
MLA 8th Edition
Kovač, Vesna, et al. "Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika." Napredak, vol. 154, br. 3, 2014, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/138842. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Kovač, Vesna, Branko Rafajac, Iva Buchberger i Maja Močibob. "Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika." Napredak 154, br. 3 (2014): 0-0. https://hrcak.srce.hr/138842
Harvard
Kovač, V., et al. (2014). 'Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika', Napredak, 154(3), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/138842 (Datum pristupa: 04.07.2020.)
Vancouver
Kovač V, Rafajac B, Buchberger I, Močibob M. Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika. Napredak [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.07.2020.];154(3):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138842
IEEE
V. Kovač, B. Rafajac, I. Buchberger i M. Močibob, "Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika", Napredak, vol.154, br. 3, str. 0-0, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138842. [Citirano: 04.07.2020.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati percepcije učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola u RH o (a) karakteristikama obrazovnog sustava, obrazovnih politika i reformi te učiteljske/nastavničke profesije i (b) njihovoj ulozi u kreiranju i implementaciji ključnih odluka na razini škole odnosno obrazovnog sustava. Njihove su se procjene potom usporedile s procjenama nastavnika i suradnika na sveučilištima koji sudjeluju u izvođenju programa studija učiteljskog/nastavničkog smjera i procjena donositelja ključnih odluka obrazovnih politika na različitim lokacijama i razinama donošenja odluka u obrazovanju.
Istraživanje je uključilo 624 sudionika istraživanja (396 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola, 116 nastavnika i suradnika na sveučilištima, 112 donositelja odluka). Podaci u istraživanju prikupljeni su metodom anketiranja korištenjem mrežnog anketnog upitnika. Analiza procjena obilježja obrazovne politike iz perspektive različitih dionika hrvatskog obrazovnog sustava ukazuje na značajniju zastupljenost negativnih obilježja, a ističu se sljedeći: nedovoljno uvažavanje učiteljske odnosno nastavničke profesije u društvu; nepovjerenje učitelja i nastavnika, ali i drugih dionika obrazovnog sustava u političare i ispravnost odluka vezanih uz pitanja odgoja i obrazovanja; nedovoljno uključivanje učitelja i nastavnika u donošenje odluka na razini škola i na razini nacionalnog sustava o ključnim obrazovnim pitanjima.

Ključne riječi
obrazovna politika; obrazovne reforme; upravljanje školom; učiteljska profesija

Hrčak ID: 138842

URI
https://hrcak.srce.hr/138842

Posjeta: 1.202 *