Stručni rad
Preferencije za čitanje i poticanjena čitanje poezije učenika predmetne nastave Osnovne škole Grabrik u Karlovcu
Bogdanka Conjar
; OŠ Grabrik, Karlovac
Zlata Lukšić
Sažetak
Rad govori o čitanju lirske poezije u okviru ostalih književnih vrsta te čitanju pojedine vrste lirske pjesme učenika jedne smjene predmetne nastave OŠ Grabrik Karlovac. Cilj istraživanja je bio istražiti interes učenika za čitanje poezije za koji se pretpostavlja da je slab te pronaći model koji bi motivirao učenike za čitanje. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom na uzorku od 173 učenika predmetne nastve i obrađeni prema spolu i dobi. Od književnih vrsta učenici najviše vole čitati romane. Djevojčice više vole čitati sve vrste
književnih djela od dječaka. Statistička značajnost prema spolu pokazala se kod književnih vrsta pjesme, romana i bajke pri čemu djevojčice pokazuju statistički značajno veći interes za njihovo čitanje. Dječaci statistički značajno više vole čitati domoljubne pjesme od djevojčica. Učenici predmetne nastave najviše vole čitati šaljive pjesme.
Nakon prikupljanja i analize podataka pristupljeno je promišljanju metodičkih modela poticanja čitanja lirske poezije. Osmišljeno je i dva puta provedeno Čitanje pod zvijezdama s generacijom učenika 6. razreda u obliku multimedijskog pristupa lirskoj poeziji.
Ključne riječi
osnovna škola; lirska poezija; književna vrsta; motivacija; metodički model
Hrčak ID:
138878
URI
Datum izdavanja:
16.7.2012.
Posjeta: 2.154 *