Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku

Mihaela Tabak orcid id orcid.org/0000-0001-5341-7844 ; Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Antonia Ordulj ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik


Puni tekst: hrvatski pdf 352 Kb

str. 103-121

preuzimanja: 2.156

citiraj


Sažetak

Proces ovladavanja inim jezikom podložan je brojnim utjecajima (materinski jezik, urođena gramatika, spoznajni razvoj). Strategije učenja jezika, pored motivacije i jezične nadarenosti, među važnijim su posebnim utjecajima te su do danas tema brojnih istraživanja, ali i neslaganja stručnjaka. Visoka jezična kompetencija postiže se i upotrebom prikladnih strategija učenja vokabulara. Kako je ovladavanje leksičkom sastavnicom jedan od najvažnijih ciljeva nastave inoga jezika, cilj je ovoga istraživanja ispitati kojim se strategijama učenja vokabulara služe po-laznici nastave hrvatskoga kao inoga jezika na Croaticumu i razlikuje li se uporaba strategija s obzirom na niži i viši stupanj znanja. Ispitanici su ispunjavali prerađeni Upitnik o strategijama učenja vokabulara (Pavičić 2003), demografski upitnik, testove popunjavanja praznina (cloze-testove), a kako bi se dobio što jasniji uvid u korištene strategije učenja vokabulara organiziran je i intervju sa sudionicima istraživanja. Rezultati dobiveni Upitnikom o strategijama učenja vokabulara (Pavičić 2003) ukazuju na to da se ispitanici koriste trima vrstama strategija: strategije formalnoga učenja i vježbanja vokabulara, strategije samopoticajnoga (samoinicijativnoga) nezavisnoga učenja i strategije spontanoga učenja /usvajanja vokabulara. Iako su strategije vrlo važne za razvoj leksičke kompetencije, u hrvatskome kao inome jeziku nisu provedena istraživanja koja bi dala uvid u upotrebu i razvoj učeničkih strategija usvajanja vokabulara pa se očekuje da će rezultati ovoga istraživanja barem djelomice doprinijeti rasvjetljavanju navedene problematike.

Ključne riječi

hrvatski kao ini; strategije učenja vokabulara; verbalni protokoli; međujezični utjecaj; kognitiv-na teorija učenja

Hrčak ID:

140160

URI

https://hrcak.srce.hr/140160

Datum izdavanja:

23.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.836 *