Agroeconomia Croatica, Vol. 5 No. 1, 2015.
Izvorni znanstveni članak
Čimbenici kupnje ekološkog kruha i pekarskih proizvoda
Marina Tomić
orcid.org/0000-0002-4026-9173
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Svetošimunska cesta 25 Zagreb, Hrvatska
Kata Matić
; Laducka 37, Zagreb, Hrvatska
Željka Mesić
orcid.org/0000-0002-9349-1560
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Svetošimunska cesta 25 Zagreb, Hrvatska
Marija Cerjak
orcid.org/0000-0003-0696-4364
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Svetošimunska cesta 25 Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovom se istraživanju ispituje utjecaj stavova, subjektivne norme, percipirane bihevioralne kontrole i brige o zdravlju na namjeru kupnje ekološkog kruha i pekarskih proizvoda. Model se temelji na teoriji planiranog ponašanja (Ajzen, 1991). Istraživanje je provedeno na uzorku od 110 potrošača ekološke hrane na području Grada Zagreba. Analiza podataka je provedena u statističkom programu SPSS, pri čemu je korištena višestruka regresijska analiza. Rezultati istraživanja su pokazali da je subjektivna norma najvažniji prediktor namjere kupnje ekološkog kruha i pekarskih proizvoda. Namjera kupnje ekološkog kruha i pekarskih proizvoda je pozitivno povezana sa stvarnim ponašanjem (kupnja tih proizvoda). Rezultati ovog istraživanja pružaju važne informacije za marketinške stručnjake u sektoru ekološke hrane, te daju smjernice za buduća istraživanja.
Ključne riječi
teorija planiranog ponašanja; ekološki kruh i pekarski proizvodi; potrošači
Hrčak ID:
143682
URI
Datum izdavanja:
1.7.2015.
Posjeta: 2.145 *