Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PERSPEKTIVE RAZVOJA ARHITEKTURE INTELEKTUALNOG KAPITALA I MODELA POSLOVANJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA U BOSNI I HERCEGOVINI

Jamila Jaganjac ; Faculty of business economy, University „Vitez“, Travnik
Ibrahim Obhodžaš ; Faculty of business economy, University ,,Vitez“ Travnik


Puni tekst: hrvatski pdf 1.009 Kb

str. 13-36

preuzimanja: 319

citiraj


Sažetak

Današnji univerziteti svojim ulogama i aktivnostima poprimaju oblike business like organizacije. Pored činjenice da visokoobrazovne ustanove upravljaju velikim brojem procesa, razlog zbog kojeg univerziteti poprimaju oblike business like organizacija su i veliki i rastući broj privatnih visokoškolskih ustanova, koje nužno dovode i do konkurentnog ponašanja. U narednoj deceniji visokoškolske ustanove mogu opstati ako budu dio svojih aktivnosti značajnije usmjerile i na druge intelektualne usluge, te ako broj i vrstu studijskih programa budu usklađivale sa potrebama društva. Uključivanje tržišta rada, poslodavaca, studenata i drugih
interesnih grupa u neke od ključnih procesa rada su nužnost. Arhitektura upravljanja intelektualnim kapitalom visokoškolskih ustanova se nalazi pred nužnim nadolazećim promjenama. Pri tome se pored internog (ljudskog i strukturalnog) kapitala, na kojima je trenutno primarni fokus, veća pažnja treba posvetiti eksternom, odnosno relacijskom kapitalu. Relacijski kapital omogućava da se
visokoškolske ustanove u svojim strategijama usaglase sa potrebama pojedinca i društva, kao i trendovima obrazovanja u regionu i evropi. Izlazne vrijednosti i njihov utjecaj na korisnike znanja trebaju biti ključni kod razvoja arhitekture upravljanja
visokoškolskim ustanovama. Pri tome je potrebno uzeti u razmatranje i izazove sa kojima se suočava tržište rada ovog prostora, obzirom da obrazovanje treba biti u funkciji potreba društva, proaktivno djelujući na njegovo osnaživanje. Jačanjem
relacijskog kapitala visokoškolske ustanove postaju aktivniji sudionik privrednih kretanja.

Ključne riječi

relacijski kapital; izlazne vrijednosti; model poslovanja, tržište rada

Hrčak ID:

147494

URI

https://hrcak.srce.hr/147494

Datum izdavanja:

28.10.2015.

Posjeta: 806 *