Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Kognitivnolingvistički pristup poučavanju prijedloga

Darko Matovac orcid id orcid.org/0000-0003-2919-2029 ; Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 281 Kb

str. 5-32

preuzimanja: 754

citiraj


Sažetak

U ovome radu raspravlja se o mogućnostima primjene kognitivnolingvističkoga pristupa opisu prijedloga u okvirima poučavanja hrvatskoga kao stranoga jezika. U prvome dijelu rada opisuju se tradicionalni i kolokacijski pristup poučavanju prijedloga, uočavaju se njihovi nedostatci te se daje osvrt na malobrojnu postojeću literaturu koja se bavi tom problematikom. U središnjem dijelu rada sažimaju se temeljne pretpostavke na kojima kognitivna lingvistika temelji svoj pristup opisu prijedložnih značenja te se upućuje na moguće prednosti takvoga pristupa pri poučavanju upotrebe prijedloga u stranom jeziku. Teorijske pretpostavke oprimjeruju se opisom odabranih značenja prijedloga do. Radom se želi potaknuti razvoj novih promišljanja i suvremenih pristupa poučavanju hrvatskoga kao stranoga jezika.

Ključne riječi

kognitivna lingvistika; poučavanje stranog jezika; prijedlozi; hrvatski jezik

Hrčak ID:

148242

URI

https://hrcak.srce.hr/148242

Datum izdavanja:

1.10.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.000 *