Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

E-MARKETING U HRVATSKOM AGROBIZNISU

Marija Cerjak orcid id orcid.org/0000-0003-0696-4364 ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Marina Tomić orcid id orcid.org/0000-0002-4026-9173 ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.018 Kb

str. 287-303

preuzimanja: 1.418

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi koliko su Internet i e-marketing zastupljeni u poslovanju hrvatskih poslovnih subjekata iz sektora agrobiznisa te istražiti stavove djelatnika o e- poslovanju. On-line anketno ispitivanje je provedeno na uzorku od 142 poslovna subjekta koja se bave poljoprivredom. Rezultati istraživanja su pokazali da 63,4% ispitanih poslovnih subjekata ima vlastitu web stranicu. Poslovni subjekti s većim godišnjim prihodom (preko 500.000 kn) u većem udjelu imaju web stranicu. Na web stranicama poslovnih subjekata su najviše zastupljene opće informacije o poslovnom subjektu i katalog proizvoda, dok su on-line veleprodaja i e -plaćanja slabo zastupljene. Tek 18,3% ispitanih poslovnih subjekata ima e-prodaju i među njima je veći udio onih s nižim godišnjim prometom (<500.000 kn) te manjim brojem zaposlenika (do 15). Među poslovnim subjektima koji nude mogućnost e-prodaje najveći je udio onih čija e-prodaja u ukupnoj prodaji ne prelazi 5%. Ispitani poslovni subjekti najvažnijim razlogom za nekorištenje e-prodaje smatraju nezainteresiranost kupaca za takav način kupnje te veći rizik naplate. Ispitanici smatraju da je e-poslovanje neophodan preduvjet uspješnog poslovanja u budućnosti (srednja vrijednost 4,16) te da konkurencija prisiljava na uporabu e-poslovanja (srednja vrijednost 3,71). Rezultati ovog istraživanja daju smjernice za daljnji razvoj e-marketinga u hrvatskom agrobiznisu.

Ključne riječi

Internet; e-marketing; agrobiznis

Hrčak ID:

148508

URI

https://hrcak.srce.hr/148508

Datum izdavanja:

18.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.083 *