Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Početci institucijskog predškolskog odgoja u Hrvatskoj i njegova temeljna obilježja

Branimir Mendeš orcid id orcid.org/0000-0001-9066-6348 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 390 Kb

str. 227-250

preuzimanja: 2.325

citiraj


Sažetak

Modernizacijske promjene koje su zahvatile hrvatsko društvo u drugoj polovini 19. stoljeća utjecale su na zapošljavanje velikog broja žena izvan kućanstva. Ta je činjenica uvjetovala otvaranje dječjih zabavišta kao specifičnih ustanova za predškolsku djecu. Prva takva ustanova na našim je prostorima osnovana 1869. godine u Zagrebu. Uslijedilo je njihovo otvaranje i u drugim hrvatskim krajevima. Otvaranje prvih ustanova za predškolsku djecu privuklo je pozornost domaćih pedagogija koji su o toj tematici počeli objavljivati radove. Početak rada prvih zabavišta doveo je i do otvaranja jednogodišnjeg tečaja za obrazovanje zabavišnih učiteljica u šk. god. 1880/81. Sve navedeno ukazuje na činjenicu da je nacionalna predškolska praksa išla ukorak s europskim iskustvima u koncipiranju institucijskog predškolskog odgoja.

Ključne riječi

Hrvatska, 19. stoljeće, dječja zabavišta, hrvatska pedagoška misao, odgojna praksa, zabavišna učiteljica, profesionalni razvoj

Hrčak ID:

148986

URI

https://hrcak.srce.hr/148986

Posjeta: 3.716 *