hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

VRJEDNOVANJE / OCJENJIVANJE PODUZETNIČKE KOMPETENCIJE KORIŠTENJEM TAKSONOMIJA

Zdravko Tkalec ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“, Zagreb, Hrvatska
Mario Šimunković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9688-0169 ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“, Zagreb, Hrvatska
Ivana Rukavina   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5505-7819 ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (856 KB) str. 173-186 preuzimanja: 492* citiraj
APA 6th Edition
Tkalec, Z., Šimunković, M. i Rukavina, I. (2015). VRJEDNOVANJE / OCJENJIVANJE PODUZETNIČKE KOMPETENCIJE KORIŠTENJEM TAKSONOMIJA. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 5 (2), 173-186. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149541
MLA 8th Edition
Tkalec, Zdravko, et al. "VRJEDNOVANJE / OCJENJIVANJE PODUZETNIČKE KOMPETENCIJE KORIŠTENJEM TAKSONOMIJA." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol. 5, br. 2, 2015, str. 173-186. https://hrcak.srce.hr/149541. Citirano 21.01.2020.
Chicago 17th Edition
Tkalec, Zdravko, Mario Šimunković i Ivana Rukavina. "VRJEDNOVANJE / OCJENJIVANJE PODUZETNIČKE KOMPETENCIJE KORIŠTENJEM TAKSONOMIJA." Obrazovanje za poduzetništvo - E4E 5, br. 2 (2015): 173-186. https://hrcak.srce.hr/149541
Harvard
Tkalec, Z., Šimunković, M., i Rukavina, I. (2015). 'VRJEDNOVANJE / OCJENJIVANJE PODUZETNIČKE KOMPETENCIJE KORIŠTENJEM TAKSONOMIJA', Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 5(2), str. 173-186. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149541 (Datum pristupa: 21.01.2020.)
Vancouver
Tkalec Z, Šimunković M, Rukavina I. VRJEDNOVANJE / OCJENJIVANJE PODUZETNIČKE KOMPETENCIJE KORIŠTENJEM TAKSONOMIJA. Obrazovanje za poduzetništvo - E4E [Internet]. 2015 [pristupljeno 21.01.2020.];5(2):173-186. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149541
IEEE
Z. Tkalec, M. Šimunković i I. Rukavina, "VRJEDNOVANJE / OCJENJIVANJE PODUZETNIČKE KOMPETENCIJE KORIŠTENJEM TAKSONOMIJA", Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, vol.5, br. 2, str. 173-186, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149541. [Citirano: 21.01.2020.]

Sažetak
Vitalan dio obrazovnog procesa je i objektivno vrjednovanje usvojene razine studentskih znanja. Posebno je to značajno u evaluaciji poduzetničke kompetencije. Poduzetnička kompetencija je sustav znanja, vještina i stavova te samim time dodatno izazovnija u procjeni usvojenosti pojedinačnih dijelova kompetencije. Vrjednovanje je u uskoj korelaciji s postavljenim obrazovnim ishodima, nastavnim sadržajima i metodama učenja. Mogli bismo reći da navedeni dijelovi čine obrazovnu cjelinu odnosno nukleus obrazovnog procesa. Zajednički „nazivnik“ formiranja i definiranja obrazovnih ishoda i sustava vrjednovanja/evaluacije/ocjenjivanja čine taksonomije; Bloomova, Krathwohlova, Simpsonova. U postupku vrjednovanja/ocjenjivanja, prosuđuje se vrijednost studentskih odgovora iz kojih proizlaze brojčane ocjene i tako se posredno mjeri njihovo znanje. No, kako ćemo znati što student zna? Koliko zna? Je li kompetentan za nastup na tržištu rada? U kojoj mjeri je kvalificiran za odgovarajući posao? Sve su to pitanja za koja su nužni nedvosmisleni i objektivni odgovori. Značajno je utvrditi jesu li studenti stekli poduzetničku kompetenciju i u kojoj mjeri. Svrha rada je prikaz načina vrjednovanja stečene razine poduzetničke kompetencije u korelaciji s obrazovnim ishodima. Vrjednovanje je tema koja je najmanje istražena u obrazovnom procesu. Radom se želi: (a) smanjiti razina subjektivnosti ocjenjivača; (b) prikazati iskustvo evaluacije kognitivnog, psihomotoričkog i afektivnog aspekta znanja; (c) potaknuti obrazovnu politiku na snažnije usmjerenje razvoju ocjenjivačkog instrumentarija posebno u vrjednovanje kompetencija; (d) uspostaviti snažniju povezanost ishoda učenja s vrjednovanjem na bazi taksonomija; (e) potaknuti uvođenje aktivnih metoda učenja/projektni rad u nastavu kao preduvjet zanimljivosti predmeta i razine stečenih znanja.

Ključne riječi
metode učenja i poučavanja; poduzetnička kompetencija; obrazovni ishodi; taksonomije; vrjednovanje studentskih dostignuća

Hrčak ID: 149541

URI
https://hrcak.srce.hr/149541

[engleski]

Posjeta: 775 *