Stručni rad
PODUZETNIČKA KONKURENTNOST MLADIH OSOBA U UVJETIMA RADA S RAZNOLIKOM POPULACIJOM
Faruk Jašarević
; Fakultet političkih nauka Univerziteta u Sarajevu
Ermin Kuka
; Univerzitet u Sarajevu
Sažetak
Temeljem teorijske spoznaje može se utvrditi da postoji univerzalnost primjenjivosti menadžmenta, a posebno u dijelu koji se odnosi na jednako, efektivno i efi kasno uključivanje menadžera različitih profi la u život organizacije. Prihvaćajući različitosti menadžeri osiguravaju polazne pretpostavke za angažiranje zaposlenika heterogenih demografskih obilježja, a što znači maksimalno iskorištavanje njihovih znanja, komunikacijskih sposobnosti, vještina i talenta. Na taj način ne dolazi do rasipanja resursa i energije, što ima pozitivnog odraza na ostvarivanje ciljeva organizacije. Iz tih razloga menadžment zaslužuje posebnu pozornost, a naročito u aktualnim uvjetima prisutnih promjena na sve raznolikijim tržištima, čije permanentno praćenje postaje obaveza svakog menadžera. Brze i stalne promjene demografske slike u okruženju suvremenih organizacija važan su poticaj i razlog njihova okretanja ljudima, njihovim potencijalima, ali i raznolikostima, kojima se mlade osobe lako prilagođavaju. Na veoma senzibilnim tržištima, kao što je BH tržište, mladi menadžeri moraju polučiti uspjeh u prepoznavanju raznolikosti zaposlenika i preferencija klijenata uvjetovanih etničkim, kulturalnim i tradicijskim specifi čnostima. Time će doći do punog izražaja poduzetnička konkurentnost mladih osoba u uvjetima rada s raznolikom populacijom. Jedan od najboljih načina osiguranja izglednih prilika za prodor organizacija na različita tržišta je respektiranje i harmoniziranje raznolikosti. To se, prije svega, odnosi na angažman mladih menadžera heterogene demografske strukture relevantnih za donošenje odluka u samoj organizaciji, ali i efi kasno upravljanje raznolikom radnom snagom temeljem promicanja pozitivne diskriminacije. Na takav način konstituirana istinska multikulturalna organizacija moći će osigurati dinamiku i vlastitu organizacijsku kulturu, koja respektira etničku i drugu pripadnost klijenata, stvara radnu snagu koja je odraz baze klijenata kojoj služi i maksimalizira vrijednost.
Ključne riječi
organizacija; raznolikost; menadžeri; demografska obilježja; resursi
Hrčak ID:
149946
URI
Datum izdavanja:
23.12.2015.
Posjeta: 1.473 *