Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice

Marija Radman ; Agronomski fakultet, Svetošimunska 25, 10000 Zagreb
Damir Kovačić
Samir Kalit
Jasmina Havranek
Josip Kraljičković


Puni tekst: hrvatski pdf 357 Kb

str. 93-107

preuzimanja: 2.039

citiraj


Sažetak

Potražnja za prepoznatljivim proizvodima i proizvodima s dodanom vrijednošću stalno raste. Utvrđivanje čimbenika koji utječu na stavove i preferencije potrošača vrlo je značajno za pripremu takvih proizvoda namijenjenih tržištu. Suhi sir, jedan od autohtonih proizvoda šire zagrebačke okolice, proizvodi se isključivo na pojedinim obiteljskim gospodarstvima bez valjane kontrole sirovine i gotovog proizvoda te bez marketinške pripreme za tržište. Povećanje tržišne vrijednosti suhog sira te poboljšanje kontrole proizvodnje moguće je postići stvaranjem županijske marke sira. Proizvodnju autohtonog sira, te uvođenje na tržište toga sira sa županijskom oznakom kvalitete, zahtijeva pomnu pripremu prilagođenu zahtjevima potrošača. U ovom radu su prikazani rezultati anketnog ispitivanje potrošača koji su polazište za određivanje tehnoloških parametara sira, a posebice za marketinško oblikovanje proizvoda, prodajnih kanala i distribucije. Rezultati su pokazali da najveći broj potrošača preferira tvrđi, kompaktan sir, svijetlo - žute boje, slabije izraženog mirisa, te bi proizvođači autohtonog suhog sira trebali uvažiti postavljene zahtjeve. Nadalje, pakiranje suhog sira trebalo bi, prema zahtjevima potrošača, biti u plastičnoj prozirnoj foliji. Značajan broj ispitanika mijenja suhi sir s drugim sirevima kojih ima na tržištu, pa je potrebno marketinškim akcijama educirati potrošača o suhom siru i njegovim svojstvima u odnosu na ostale sireve na tržištu.

Ključne riječi

suhi sir; marketing; anketa; potrošač

Hrčak ID:

1518

URI

https://hrcak.srce.hr/1518

Datum izdavanja:

13.4.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.796 *